Sagt av Blondinbella

- Att få ångest över att du äter din favoritglass när du pluggar?
.. Eller att fokusera på att klara skolan

- Tänka på hur din kropp ser ut under träningspasset?
.. Eller faktiskt njuta av hur kul det är att träna!

- Gå ut och ha kul och dansa med ens bästa kompisar?
.. Eller bara fundera på hur ens klänning sitter och jämföra sig med sina vänner

- Ständigt tänka på att man borde gå ner 3 kg?
.. Eller ligga och drömma bort om allt kul man vill göra i sitt liv!

Jag var verkligen tvungen att kopiera det Blondinbella skrev på sin blogg, för här har hon så otroligt rätt! Varför ska man slösa tid på en massa negativa tankar? Ska man klara av saker te.x bra betyg i skolan - så går det inte med dom där tankarna! Det är bättre för en själv att tänka positivt + så om man själv tänker positivt blir det ofta automatiskt att ens kompisar gör det!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför byter inte du blogg till nattstad som alla andra eller myshowrooom? Du hade kommit upp på mest besökta listan direkt där

2011-11-24 @ 22:17:23
Postat av: Lotta

Sv: Jaa, jag också :) och riktigt bra skrivet av henne tycker jag, för visst är det så att man ibland fokuserar på fel saker =)

2011-11-25 @ 06:52:47
URL: http://olesenstjej.blogg.se/
Postat av: elin

Sv: Ja men precis, den kommentaren va lite konstig kan jag hålla med dig om.. :O ska du på gymnasiemässan idag btw? :) i älvsjö?

2011-11-25 @ 08:52:18
URL: http://wahhlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0