Att förlora någon


Jag är 13 år och har förlorat min pappa, syster och min mamma.
Först när min syster dog, så tänkte jag " nu klarar jag inte av att leva längre" och jag var jätte ledsen väldigt länge, för då hade jag aldrig gått igenom nått sånt och var inte alls så stark, men jag kämpade, och jag klarade det

När min pappa dog, tänkte jag exakt samma sak " jag kan klara det om jag vill, men jag orkar inte, det är för jobbigt"

Och nu när min mamma dog, tänkte jag " det här fick inte hända, det kommer bli jätte svårt, men jag klarar allt om jag bara kämpar för jag VET att hon vill att jag ska ha det bra" men jag var SJÄLVKLART hur ledsen som helst, och just nu är jag i en period där jag bara gråter, men det är en del av allting.


Även fast jag trott allt det där, så står jag kvar, starkare än någonsin även fast allt det där har hänt. Jag har fått kämpa som bara den, jag kämpar fortfarande, ibland faller jag, men jag tar mig ALLTID upp!

Och det jag menar är att man klarar allting bara man vill, även fast det är jätte jobbigt. Och jag vill verkligen att alla ska förstå det, vissa är i samma situationer som jag, men är helt nere, och jag vill inte att det ska vara så för någon, jag vill att alla ska kämpa för att må bra! För jag vet, att man klarar ALLTING

Jag ställer mer än gärna upp för alla er bloggläsare, maila mig [email protected] och fråga om tips/råd eller bara skriv av dig, vill någon ses på en fika - SJÄLVKLART ställer jag upp på det också, prata i telefon? Bara att be om mitt nummer och ringa mig.. Jag vill hjälpa till, jag vill vara en förebild för många.



Kommentarer
Postat av: THERESE MARK

SV: Det kan vara från låtar, facebook eller bloggar.. Det är olika hela tiden :)



Älskar din blogg, puss

2011-09-03 @ 18:28:35
URL: http://theresemark.webblogg.se/
Postat av: E V A

mejlade dig precis. :)

2011-09-03 @ 18:41:07
URL: http://lifebyevaa.blogg.se/
Postat av: Kirii

fint skrivet, jag tror på dej. ge aldrig upp, för det du skriver är sant. bara man vill så kan man.

puss på dej och du har en grymt fin å bra blogg :D

// Kiriis.blogspot.com

2011-09-03 @ 19:05:34
URL: http://Kiriis.blogspot.com
Postat av: madde♥

fint skrivet av dig, och väldigt fin blogg!

du är stark.

ha en jättebra dag! :)

2011-09-03 @ 19:14:36
URL: http://mmaddelindeblad.blogg.se/
Postat av: Enna

Beklagar sorgen! Jag förlorade min familj i en bilolycka 1 / 11-99.Jag var då 16 år gammal! Först nu 11 år senare som jag äntligen mår bra och är lycklig.Får du hjälp??

2011-09-03 @ 22:22:26
URL: http://ennizen.blogg.se/
Postat av: Diiana

Du är så sjukt gullig och snäll mot dina bloggläsare Juliah !!! ♥♥♥♥♥

2011-09-03 @ 22:37:23
URL: http://diianafolkesson.webblogg.se/
Postat av: Sara<3

Omg shit hur kan du vara så stark fast du har gått egenom sådär mycket !? Och jag som trodde att jag hade det svårt men shit :( Skulle verkligen vilja träffa dig eller nått för du ger mig verkligen hopp.

Om det går att vi träffas o fikar eller nått så skriv till mig på min blogg eller på facebook: Sara mwenebatu så snackar vi.

Puss !<3

2011-09-03 @ 23:02:36
URL: http://saramwenow.myshowroom.se
Postat av: Matilda

juliah du är så grymt stark! tycker så galet synd om dig.. :( men vet att du klarar allt ju! finns om du vill prata någongång sötnos! :)

2011-09-04 @ 08:55:10
URL: http://matildaqvarnstrom.blogg.se/
Postat av: sara

juliah du är så jäkla stark, och du gör så många andra starka. jag tyckte jag hade det jobbigt men av att läsa det du har vart med om, så började jag tänka så annorlunda. tycker riktigt synd om dig. men du klarar detta! kram♥

2011-09-04 @ 20:24:52
URL: http://sausan.blogg.se/
Postat av: Trees

Ah vad jobbigt :( Massa karlek till dig julia!!!

2011-09-05 @ 15:18:36
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Kusinvitamin

När jag läser vad du skriver så tänker jag på citatet..."Att vara stark är inte att aldrig falla, utan att ta sig upp igen efter varje fall". Du kommer att ta dig upp igen. Du är inte ensam, vi finns här. Lyft luren, så kommer vi....

2011-09-06 @ 17:03:25
Postat av: Veronica

Lilla tjejen.. Vilket jävla liv du har levt och lever. Jag har läst dina inlägg i den här kategorin och jag tycker att du är stencool. 13 år och mist så många..

Jag miste min pappa när jag var 12. Det är 12 år sen i oktober. Jag vet hur det är att mista någon, och allt det som händer i kroppen och huvudet efteråt. Men att mista så många :/ FY FAN rent ut sagt.. Jag förstår din tanke hur du vill hjälpa andra, det är mycket fint av dig. Men jag vet också att det kommer "eftersläntare" i sorge arbetet.. Det här kommer påverka dig för resten av ditt liv. Så jag säger till dig, som du säger till dina läsare: Vill du prata om det, finns jag här för dig. Jag tar mycket illa vid mig att du fått genomgå så mycket i så ung ålder. Stor kram till dig!

2011-09-06 @ 18:06:20
URL: http://veronicafredriksson.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej starka du! Jag kom in på din blogg av en slump, såg att du förlorat din mamma,pappa och syster, de är hemskt att man ska behöva uppleva sånt här, jag förlorade min pappa för lite mer än 1 år sedan, de har vart de värsta i mitt liv och har många gånger känt att jag inte orkar mer, jag kan absolut inte sätta mig in i din sitution som förlorat 3 när jag trodde att de var omöjligt att folk kunde ha de värre än jag har haft de! Du ska iallafall veta att jag tänker på dig, de blir bättre! kram från jossan

2011-09-07 @ 22:31:49
URL: http://josefinebjorklund.myshowroom.se
Postat av: Anonym

Du måste nog vara en av dom starkaste jag nånsin stött på! Hur du orkar gå upp varje dag efter allt som hänt..beundrar verkligen det.

Själv har jag bara förlorat avlägsna släktingar och djur, visserligen jobbigt det med, men kan inte alls tänka mig hur det måste kännas för dig..

Kämpa på!

2011-09-08 @ 17:11:41
URL: http://hannasandstrom.devote.se
Postat av: Anonym

du är så otroligt stark att du har klarat av allt de hära finns om du vill prata om nåt <3

2011-09-08 @ 20:43:19
URL: http://vackerbrunett.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är helt fantastisk, helt otroligt hur stark du är!

Kram

2011-09-09 @ 20:16:42
Postat av: Elisabeth

Klickade in här genom en länk från en tjejs blogg av ren slump. Men måste säga att du är den starkaste personen jag någonsin hört talas om. Kan aldrig ens föreställa mig hur det känns för dig. Ta hand om dig tjejen..

2011-09-09 @ 21:25:27
URL: http://eelisabethniilsson.devote.se
Postat av: Emelie

så jävla stark tjej asså ! tror inte att jag själv skulle ha klarat det, men när det är svårt ska jag tänka på dig och kämpa vidare. Ge aldrig upp. Allt du skriver är bara så sant, så rätt.. ta hand om dig och kämpa vidare kram ! :)

2011-09-09 @ 22:48:11
Postat av: Lina

Gud, du har gått igenom mycket du! Jag skulle inte ens tänka mig att kunna leva om någon i min familj dog! Men du? Du har förlorat 3 st av dom, gud du är så stark, så jävla stark ! <3<3<3

P.s Du är verkligen en fiin & stark tjej, och du är en riktig förebild! <3

2011-09-10 @ 09:41:44
URL: http://linadawood.blogg.se/
Postat av: Emma

Måste bara säga att jag vart tårögd när jag läste detdär! Du är nog den starkaste personen jag vet för att vara så ung. Kämpa vidare och alla finns för dig även dem som inte känner dig. Ha det bra, stora kramar :D

2011-09-11 @ 15:59:36
URL: http://dontbreakdown.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Usch vad hemskt! INGEN människa ska behöva gå igenom sånt. Lider så fruktansvärt mycket med dig! Gick in på din blogg av en slump och här har jag fastnat. Jag beundrar verkligen din styrka, hur man kan orka att resa på sig gång på gång. Önskar verkligen att jag kunde ge dig en stor FET KRAM!



/ Alexandra

2011-09-11 @ 18:50:51
URL: http://leydis.blogg.se/
Postat av: Ina

Hej Julia!

Jag beundrar verkligen dig! Du är den starkaste personen jag någonsis hört talas om!

När jag var 6 år dog min pappa, jag fick aldrig veta varför och vet fortfarande inte det. nu är jag 13 och har ännu inte kommit över det. Jag tänker så som du tänker, det är okej att gråta och det är det verkligen. Skulle vara trevligt att höras någon gång, Kram Ina

2011-10-16 @ 21:02:48
Postat av: Paralight/Elena

Hej gumman. Jag är en okänd tjej från Dalarna som läst lite i din blogg kom bara in på den av en slump. Jag arbetar med en telefonjour och senare ska vi även kunna ha en chat och email. Jag undrar om du skulle vilja jobba med där (Paralight betyder Genom Ljuset) för alla ungdomar som mist anhöriga och vänner för de som mobbats och som håller på att ta sig upp från droger etc. Jag kan berätta mer sen. Men hör av dej om du vill det!!

Jag tycker du är jättestark!! Du klarar det! kram sötis och hör av dej nu!!

//Elena

2011-10-20 @ 00:22:03
Postat av: Nora al nouri :)

Du är underbar !!!<333 :*** styrke kramar till dig du är stark gumman du klarar det!

2011-11-01 @ 09:38:33
URL: http://norawax.devote.se
Postat av: lina

Gud så hemskt! :(

2011-11-27 @ 10:36:56
URL: http://bitchie.blogg.se/
Postat av: Ida

du är så jävla cool!

2011-12-03 @ 23:33:54
Postat av: majaandrea

jag tror nog att jag aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv som jag gjort när jag läste din blogg,

alla dessa känslor som rusar fram.

hur det känns att förlora någon så nära finns inte ens i mitt universum, det måste vara det jobbigaste.

jag har själv gått igenom en del, föddes med bara en lunga och det medfick en svår ryggsjukdom som jag kämpar med och massa operationer.

så jag vet vad "att ha det tufft" innebär.

men jag har alltid tyckt lite synd om mig själv för allt som hänt o med min sjukdom o det där, men när jag läst allt det här... det slår allt.

jag vet att man också kan ha jobbiga perioder när allt är svart, men det är bara att hitta ljuset och börja kämpa igen <3 kram / Maja

2011-12-18 @ 17:13:53
URL: http://majaandrea.blogg.se/
Postat av: Mia

Hittade hit via bloggs förstasida och har inte kunnat sluta läsa nästan. Så mycket tråkigt som hänt dig och du står ändå så stark, visst självklart gör det ont innuti dig men du ger inte upp. Läser dina ord om din familj, de som gått bort, de som inte vill finnas där för dig (helt omöjligt för mig att förstå hur man kan svika någon som de svikit/sviker dig!!!!) och om de som finns där för dig, din bonus-pappa bland annat - underbar läsning som gör hjärtat helare igen ♥♥♥



Tror det kommer gå bra för dig i livet, inställningen att inte sörja ihjäl sig och visa för alla, den sorgen är ju för en själv o dem man har närmast sig (vänner o familj) och man får faktiskt vara glad fast ens familj inte finns längre - de skulle ju inte velat att du var ledsen på gränsen till djupt deprimerad! Stå på dig mot dem som inte vill annat än att få säga dumma saker, och spara på de som ger bra energier!



Varma kramar från en okänd men tacksam ung tant (på 47 vårar hihi), glad att jag hittade in till dig, får mig att tro på glädjens kraft i livet ♥♥♥

2011-12-26 @ 10:20:29
URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: Tilda

sitter och gråter för DIG.

inte för att något har hänt mig, utan för dig.

jag lever med dig..

2012-01-08 @ 00:09:13
URL: http://ttiildaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

you are an INSPIRATIONAL PERSON! torkar tårarna... du ger mig hopp!



LOVE, HOPE , FAITH!

2012-01-08 @ 21:45:02
Postat av: Anonym

jag beundrar verkligen dig! Du är en stark tjej och jag tycker att du är underbar...älskar din blogg<3

2012-01-13 @ 22:30:56
Postat av: Anonym

Du är en underbar person och otroligt stark.

Din blogg är unik och du du är speciell som klarar allt dethär.

DU ger mig hopp!

FORTSÄTT vara lika stark som du är och håll alltid huvudet högt.

2012-04-28 @ 16:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0