Det är okej att vara ledsen


Jag skriver ofta inlägg om att man klarar allt om man kämpar, och man bara vill. Jag som ser positivt på det mesta, och är en väldigt stark och glad person - är det en självklarhet för mig att kämpa vidare och leva normalt för mammas, pappas och min syster skull..

Men jag får mail från tjejer i min ålder som vart med om ungefär samma sak där dom skriver såhär " jag vill verkligen va som dig, glad och positiv. Jag är jätte ledsen jämt, är jag knäpp?"

Och nej absolut INTE är man knäpp om man är ledsen, när man förlorat någon är det normalt att vara jätte ledsen, gråta, skrika, vara arg, man måste tillåta sig själv att gråta och vara ledsen, men också att skratta och vara glad, alla känslor är tillåtna!
Och vissa tror att jag aldrig är ledsen och att mitt liv bara lever på. Men jag är ofta ledsen och gråter, jag bloggar bara inte om det. Men jag är inte ledsen jämt, för såfort jag känner mig deppig tar jag hjälp, pratar om det, och sen hittar på något roligt! Förstår ni? Jag är glad och ledsen!

Men va ledsen, va glad, va exakt hur du vill, för man är inte knäpp för det!



Kommentarer
Postat av: carolinhe med H

Kikar in och hoppas att allt är bra med dig! :)

Kram! ♥

2011-09-12 @ 15:51:29
URL: http://carolinhes.nu
Postat av: Elle

<3

2011-09-12 @ 17:07:47
Postat av: Wendela

WOW! Du är så grymt inspirerande! Du skriver som en 35-åring och verkar vara en riktigt klok tjej! Kram

Postat av: Emma

grymt skrivet! blev lite rörd när jag läste faktiskt , haha. Fortsätt kämpa! :)

2011-09-12 @ 17:41:26
URL: http://emmahg.devote.se/
Postat av: Niklas

Jag finns alltid när du är ledsen älskling <3

Och även när du är glad :D <3

2011-09-12 @ 17:58:43
Postat av: emilia

Hittade din blogg nu och ville bara säga till dig.. att du är sjukt stark! Och ingen 13 åring borde få gå igenom något sånt här, INGEN borde det! Och det jag har läst i din blogg gör mig bara så glad att du klarar detta så bra! Kan erkänna att jag faktiskt blev rörd och du skriver sjukt bra.

Stå på dig för klarar du detta, klarar du ALLT jag lovar dig! ♥

Massa kramar!

2011-09-12 @ 21:59:54
URL: http://emiliaalouise.blogg.se/
Postat av: Yolii- in London

Gud vad bra sagt, nagot som alla borde tanka pa <3 !

2011-09-13 @ 14:30:19
URL: http://inlondon.myshowroom.se
Postat av: Anonym

såg din blogg, och den är sjukt fin.

men guuuud va fint skrivet!! beundrar folk som du som visar att det är okej att visa känslor ! <3 har varit med om liknande, men människor som du gör det mycket enklare att leva! jag säger bah : You are amazing ! <3

2011-09-13 @ 21:14:38
Postat av: Nicole

Du är så stark! Håller med dig min mormor & farfar är döda (stod dom väääldigt nära) och redan då kände man att man ville ge upp men då får man jobba sig upp. Men jag vet inte om jag skulle orka om min mamma, pappa o syrra skull dö.

2011-09-19 @ 22:16:34
URL: http://nickys.se
Postat av: hanna

Tja julia, ville ba säga att du är sjukt stark och jag skulle aldrig kunna fortsätta om jag var i samma situation som du. skulle bryta ihop och inte klara det mer utan mina föräldrar och syskon. Du är grym julia. <3

2011-09-27 @ 21:30:51
URL: http://hannabebo.blogg.se/
Postat av: Random

Du verkar ha de svårt!.:) älskar att läsadin blogg! :) <3

2011-11-28 @ 12:49:45
Postat av: Ida

Det är ju okej att känna. Det är okej att vara arg, ledsen, glad, besviken osv.

2011-12-25 @ 15:48:03
URL: http://idahtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0