Hur jag tar hand om min hy + lite tips

Jag får ofta frågan om hur jag tar hand om min hy osv, så tänkte fixa ett snabbt inlägg om det nu =D Jag startar varje morgon med att tvätta ansiktet ordentligt med bara vatten, sen smörjer jag in mig med en fuktkräm. Fuktkräm är jätte viktigt för hyn och det är något alla borde använda, så har ni inte det så spring och köp för det är verkligen bra! Jag försöker äta lite nyttig mat och dricka en massa vatten vilket också är bra för hyn..

Tvättar bort mitt smink varje kväll också (väldigt viktigt att man gör det, för det är på natten hyn "andas" + så känner man sig ofräsch när man vaknar med smink från dagen innan hehe =D), använder också fuktkräm på kvällen! Jag försöker vara osminkad 1 gång i veckan för att min hy ska få andas lite extra hehe och så scrubar jag ansiktet då och då, har ansiktsmask osv.. Så det är väl rätt enkelt?.. Här är produkterna jag använder


Kommentarer
Postat av: -Anonym

Hej Juliah! Du verkar ha sjuukt bra självförtroende och är stark. Jag har jättedåligt självförtroende. Det känns som ingen kille vill ha mig,förut retade en kille mig för att jag hade små bröst,men han har slutat med det nu (han går i min parallellklass) Men det finns en kille som jag har vart i hop med för längesen när jag var "populär" nu är han ihop med en äldre tjej. Jag och min bästis skulle gå hem från skolan igår och då så skulle hon säga en sak till honom och bara för att jag stod framför honom så säger han helt plötsligt att jag är skitjobbig, så säger han att jag har skitpipig röst och bara är jobbig fast jag inte gjort honom nånting. Han sa också att han gillade min bästis bättre än mig,då sa jag att jag inte brydde mig (det gör jag faktiskt inte men jag blir ändå sårad)Jag känner mig ful och sämst. Jag hoppas över hela mitt hjärta att du kan svara på det här <3 - från anonym elvaårig tjej..

2012-04-17 @ 10:25:05
Postat av: K

Hej! det var jag som skrev inlägget om att jag har dåligt självförtroende, du anar inte hur glaad jag skulle bli om vi typ kunde bli brevvänner? Jag skulle bli sjukt glad! För jag känner att jag vill ha någon att prata med. Om du vill så kan jag skicka en bild på mig till din mail ( om du så vill det) Så att du vet att jag inte är nån annan eller nått sånt.. Skulle bli sjukt tacksam! Älskar din blogg! Du kanske skulle kunna svara i bloggen eller på min privata mail? <3

2012-04-17 @ 10:41:09
Postat av: cajsa och beda

bra tips!

2012-04-17 @ 11:37:11
URL: http://dukanalltidtaentitt.blogg.se/
Postat av: Tilda

Tack för tipsen! ääälskar dina skönhetstips juliah :D

2012-04-17 @ 17:19:59
Postat av: Johanna

Tack så mkt för inlägget Juliah! Men nu är det så, att jag tvättar ansiktet morgon och kväll, använder ansiktsvatten osv, och sminkar mig inte på helgerna. Och precis som du dricker jag kaffe å fikar, äter godis å sötsaker då och då. Men ändå? Min hy är fortfarande kass?

2012-04-17 @ 17:51:56
Postat av: mumintrollet cc

jag använder samma sminkborttagning som du, den funkar jättebra mot min hud!

=)

2012-04-18 @ 15:34:08
Postat av: sara

Skulle bli jätte glad om du gav något exempel på vart man kan köpa dem! =D

2012-04-18 @ 17:02:32
URL: http://sarawf.blogg.se/
Postat av: Neda

Hej Juliah!

Har hört att Nivea Visage är anpassade för ung hud? Vore sjukt tacksam om du kunde mejla vart du köper/vart man kan köpa Nivea Visage produkter. Har skrivit min mejl, skulle seriöst bli skit glad av ett svar - har inte ansiktsvatten! Puss och kram <3

2012-04-18 @ 17:47:40
URL: http://nedasfoto.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Tack för tipsen=)

2012-04-18 @ 21:28:11
URL: http://www.nattstad.se/ringblomma
Postat av: Nelly

vart kan man köpa fuktkräm? :)



älskar din blogg juliah

2012-04-22 @ 17:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0