Är redbull farligt?

Snackas sjukt mycket om redbull just nu överallt, bloggar, tidningar, skolorna osv! Så tänkte att jag också kan ta upp det så får ni höra vad jag tycker om det, hehe.. Som ni vet så dricker jag redbull rätt ofta, sjukt gott, man blir pigg och glad av det + så är det mycket bättre o dricka redbull än alkohol på fest tex (enligt mig) Så egentligen tycker jag att redbull är grymt, tror det har fått många ungdommar att dricka mindre alkohol och ta några rebull på fest istället, vad tror ni om det?  

Men visst det är mycket skit i redbull också, dock så tror jag inte på att man kan dö av det som alla tidningar skriver! Klart allting blir farligt när det blir för stora mängder, lagom räcker! Och onödigt att coop, ica osv sätter 18års gräns på redbull, hej systemet typ? Haha men ni fattar va?! GO REDBULL 




Kommentarer
Postat av: angelica :)

hej juliah! jag undrar om du kan ge mig alla tips du vet till att få långt och glansigt hår. just nu har jag bara kort hår, ungefär axel längd . :)) vore svin kul om du kunde svara :)



ps. älskar din blogg!

2012-05-08 @ 13:00:24
Postat av: Kajsawallin

Det är sjukt gott,men man ska inte dricka det jämt hörde att det va nån som hade dött av det han fick typ hjärtklappning men det skrivs ju om allt.. så det kan ju vara löngn..så fin du är juliah!

ska till stockholm i sommar hoppas vi träffas?!

puss&kram♥

2012-05-08 @ 13:11:58
URL: http://kajsawallins.blogg.se/
Postat av: Strawberry

Det innehåller ju taurin som är ett ämne som framställs från tjurens galla, inte så mysigt ;)

2012-05-08 @ 13:26:00
URL: http://www.strawberryflake.myshowroom.se
Postat av: Sessi-Chan~

Jag drack en en energidryck om dagen ett tag och man mår fasiken inte bra av det! Numera kör jag på koffeintabletter istället, och försöker hålla mig till energidrycker på helgerna. :)

För det är ju som du säger, dricker man rimliga mängder behöver man inte oroa sig. Men tyvärr är det nog många, framförallt yngre, som inte dricker "Rimliga" mängder...

2012-05-08 @ 13:33:44
URL: http://sessamyys.blogg.se/
Postat av: Emmelina

Beundrar dig till 100!

Men jag har hört att de e tjurpiss i det.

Äre så?

ÄLSKAR DIG! <3 <3 <3 <3 <3 <3

2012-05-08 @ 13:41:45
URL: http://emmimis.devote.se
Postat av: malinrosberg

De finns väl folk som har fått hjärtattack efter att ha druckit regelbundet eller nåt sånt? :s

2012-05-08 @ 13:50:27
URL: http://maliiinrosberg.blogg.se/
Postat av: SemoniesOfSweden - Hårborstens bästavän

Kul & kopiera Kissie lite ? ;)

2012-05-08 @ 14:15:26
URL: http://semonieofsweden.blogg.se/
Postat av: hahahha

kan ju säga du tar från andra stora bloggare

2012-05-08 @ 14:15:26
Postat av: Rebecca

jag själv har druckit redbull sen jag var typ 14 år och tycker att det är superupergott! men att man har satt en åldersgräns på det är jätte bra också, enligt mig då. då det inte är så himla nyttigt att dricka det och jag tror mestadels att de satte en åldersgräns på det för att det är mycket små barn som gick och köpte det och drack det, vilket inte är så jätte bra :) men att ha 18 på det tycker jag är onödigt, men 15 som det är där jag bor är ju mer rimligt :)

2012-05-08 @ 14:55:28
URL: http://rrebeccakarlsson.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej sötnos!

Tänkte bara skriva en grej ang Red Bull. Visst, det är inte farligt om man dricker några på en vecka. Men man kan dö av EN Red Bull om man har tränat (fotboll tex), hjärtat pumpar snabbare eftersom man andas fortare, man dricker en Red Bull som det inte finns helt lämpiga ämnen i och när man får en överdos av ämnena så kan inte hjärtat ta imot allt samtidigt och då slutar det och man dör. Jag vet det här för att min grannes kompis tog precis såhär! Så jag förstå varför dom sätter åldergräns men det kan ändå sätta någons liv till även fast man är över 18 så jag håller med dig! Ha det bäst, kram & puss <3

2012-05-08 @ 14:56:15
URL: http://secretlifeofmoa.blogg.se/
Postat av: Josefin

tycker som du! det är ju många fler ungdomar som föredrar redbull istället för alkohol på fester!

2012-05-08 @ 15:34:39
URL: http://jojoscrazylife.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag är 11 år och är emot alkohol helt, så jag håller med dig, redbull är inte bra det vet jag, men det är liksom inte livs farlig. Om jag ska vara ärlig tycker jag att du kasnke dricker lite mycket redbull även att jag älskar dig, o är ju ''bara'' 14 år trots allt, men jag kan även förstå dig. Du kanske inte har tänkt på detta själv, men du har gått igenom mycket och tröstar dig med redbull. Min farfar var alkoholist (han tog på grund av det tidigt i höstas) och han hadde det jobbigt en viss period och drack en massa, tills slut kunde han inte sluta och blev alkoholist. Hoppas att du fattar, men tro inte att jag inte gillar dig, för det gör jag och jag vill dig det bästa, antar att du inte vill ha fjäsk utan ärligt svar :)

2012-05-08 @ 15:46:09
Postat av: Julia & Wilma

Min mammas kusin dog av redbull..

Hon hade inge alkohol i kroppen eller blodet.

Hon drack redbull och gick upp på dansgolvet sen bara ramlade hon ihop, så tro mig redbull är inget "go redbull" om man inte vill dö förstås..

2012-05-08 @ 15:52:09
URL: http://wuj.blogg.se/
Postat av: Jessica S ♥

Varför det anses som dåligt är för att blodsockret höjs jättemycket (blir pigg) skitfort, sedan sänks det (blir trött) & dricker man det kan man/ökar man chansen rätt mycket för att få hjärtattack (eftersom blodsocker nivån måste ligga på en viss gräns)

Flera under 18 har dött av det (inte så många men fler än vuxna), det är typ därför det är åldersgräns.



Men jag håller med dig att det är mkt bättre än alkohol :)

2012-05-08 @ 15:55:18
URL: http://jezzanz.blogg.se/
Postat av: saga ;)

Precis som Dessie skrev, såååå sant! 😃

2012-05-08 @ 16:14:23
URL: http://sasssie.blogg.se/
Postat av: Wilma Manberger

du har så jäkla rätt!!! :D

2012-05-08 @ 16:26:19
URL: http://wyme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller helt och hållet med. Du är grym:)

2012-05-08 @ 16:51:30
Postat av: Moa

vart köper du redbull ? för det är ju åldersgräns på det överallt ? ;)

2012-05-08 @ 16:59:37
Postat av: Tilda

Jag skippar helst både redbull och alkohol, men väljer jag av dem blir det garanterat redbull, det är gott! det är det faktiskt och om man inte dricker för mycket kan det inte vara alldeles för farligt.

Fast att det sätter spel på levern och ämnesomsättningen = (lite farligt) , så ah.. :)

2012-05-08 @ 17:42:22
Postat av: Emma

Men du är ju 14 år, så hur får du tag på att köpa redbull ? :) Snälla svara!

2012-05-08 @ 18:13:34
URL: http://sandstromemma.blogg.se/
Postat av: Katarina

Man kan få hjärtklappning , som man kan dö av så ja man kan dö av det. Blir inte pigg av energi drycker isåfall på kvällarna typ för det är då jag e trött. Men whatever redbull ftw

2012-05-08 @ 19:02:53
Postat av: Kimberly

vill inte vara en "party pooper" men man kan få blodpropp om man dricker för mycket (redbull)... ta hand om dig annars!

älskar din blogg du är så stark! :)

2012-05-08 @ 19:45:10
URL: http://unwrittenfuture.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja, det är riktigt farligt faktiskt. Om man dricker ''ofta'' kan man få hjärtklappning och hjärtat fungerar inte alls som det ska.. Nej, det är inte sant att Red Bull innehåller tjurkiss eller sperma eller allt vad dem säger. Stay Strong, We All Love You! <3

2012-05-08 @ 20:51:10
Postat av: hanna

ääääälskar redbull!! ha en kalas kväll tjejen! så stark är du! :)

2012-05-08 @ 21:30:50
URL: http://hcts.blogg.ses.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

Håller med dig till 100 %! Redbull är ju så jäkla gott hehe!

2012-05-09 @ 07:41:02
URL: http://esmiiie.blogg.se/
Postat av: Josef

Hallå, såklart man kan dö av det... Speciellt om man blandar det med alkohol. Det är då det är som farligst.. Efersom det får hjärtat att bli speedat och blandat med alkohol kan det bli över speedat och då får man hjärt stopp. Så såklart man kan dö av det, vet till och med en person som gjort det.

2012-05-09 @ 16:18:25
Postat av: Tammi

Tjoo, bästa bloggarn'

Asså vet ju inte speciellt mycket om Redbull, men det jag vef;

Det är ju energidryck så man blir ju piggare och så men pulsen går ju fortare dvs att hjärtat får jobba hårdare. Varje gång man dricker det slits det på hjärtat, det blir svagare osv. Så ja man kan ju dricka Redbull men man kanske ska dricka smart.

Asså typ Alexandra Nilsson (om du läser hennes blogg) hon dricker ju fan 4 per dag, inte direkt smart, hon riskerar ju vääldigt mycket, hon kommer inte ha ett starkt hjärta när hon blir äldre. Tycker typ det är lite överdrivet med 18 års gräns

Puss

2012-05-09 @ 21:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0