Rörigt.. Känslor..

Idag är en sån dag då alla tankar snurrar och jag kan egentligen inte ens tänka för det snurrar. Det är så mycket som händer just nu, både bra och dåliga saker. Det här kommer bli rörigt, precis lika rörigt som det är i mitt huvud just nu.

Jag saknar mamma otroligt mycket just nu, det är nu jag behöver henne som mest, det var dom här dagarna hon räddade mig. Hon räddade mig från allt och fick mig att må bra, men när hon var sjuk, så kunde jag inte rädda henne. Jag försökte och jag kämpade, men cancern tog över, och just det gör så jävla ont... Hur mycket ska man orka? Det känns redan för mycket.
Sen då? Vart tog allt som var äkta vägen? Jag vet inte, det är så många som spelar just nu, och ska jag vara ärlig vet jag inte vart jag har någon. Det är så mycket fejk i allting, dom jag trott på och dom som betyder allt för mig - dom finns när det passar dom. Vad är det för skit? Jag vet inte ens vad jag vill få fram, det bara snurrar nu. Den ända jag kan lita på just nu är mig själv, och det är väl bäst.

Skolan då? Det gör så ont när jag ser hur jag gör alla så besvikna, men det här är det bästa för mig, tro mig jag vet det. Ni ser och ni tror, men det är jag som känner och VET. Så trött på det här, låt mig vara JAG för en stund, det var så länge sen... ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så jävla stark juliah, glöm aldrig det

2012-05-29 @ 12:25:21
Postat av: Linnea Lyttinen

Juliah, du är så stark och jag hoppas att du kommer se ljuset snart.

Jga vet att det är svårt att förlora någon som står än nära men jag vet inte hur exakt du mår för det är bara du som vet och känner.. Men jag hoppas att du vet hur otrolig du är och vilken förebild du är. En förebild som visar att man kan vara både glad och ledsen och ändå vara en förebild. <3

2012-05-29 @ 13:13:34
URL: http://pinkcupcake.devote.se/
Postat av: Sofie Sundh

hämta papper, jag gråter :'(

2012-05-29 @ 13:30:44
URL: http://www.sofiebloggisen.devote.se
Postat av: Ysen

Fortsätt kämpa <3

2012-05-29 @ 13:47:41
URL: http://ysen.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag önskar jag kunde göra något så att det blir lättare för dig. Jag tror på dig Juliah. Ska be för dig. STYRKEKRAM!

2012-05-29 @ 14:06:07
Postat av: Elsa

Juliah. Skit i vad alla andra tycker, tänker och känner. Du förtjänar att bara vara ego och tänka på dig själv! Varför bry sig om vad någon annan tycker egentligen? Man blir bara trött av att tänka på sånt. Bara kör på! Och att fortsätta vara stark är alltid nummer ett! Strong is the ned beautiful - vilket måste betyda att du är gudomlig efter hur stark du har varit och är! Du har massa läsare som bryr sig om dig, och det finns alltid fler än man tror i sin närhet som bryr sig. Och kom ihåg att välja dina vänner rätt, för falska vänner som bara bryr sig om att du är känd är inget att ha. Stay strong girl, you can make it! Puss och kram

2012-05-29 @ 14:06:36
URL: http://hilarious.blogg.se/
Postat av: SemoniesOfSweden - Stockholms Stolthet!

Hänger inte med.. Ska du hoppa av skolan? :O

2012-05-29 @ 14:28:08
URL: http://semonieofsweden.blogg.se/
Postat av: The one and only

Du skriver så fint, och man blir så tagen i det här inlägget. Åh, vad jag bara skulle vilja ge dig en kram och säga att allt blir bättre.

2012-05-29 @ 14:40:19
URL: http://coolart.blogg.se/
Postat av: Zahraa

Ska du hoppa av skolan? O.o

2012-05-29 @ 14:45:32
URL: http://twogiirls.webblogg.se/
Postat av: Sarah

Gör ont att se att du mår såhär Juliah, och jag känner dig inte ens. Men jag har följt dig och din framgång på bloggen ända sen innan din mamma gick bort. Det är sjukt att något sånt här kan hända, men det som är sjukare är att du verkligen klarar av att leva. Du förstår inte hur stark du är, du klarar allt bara du vill. Och jag, och säker 1000 andra kommer stå bakom dig och stötta dig.



Du är en förebild, en bra förebild och du förtjänar verkligen det bästa. Jag har ingen aning om hur du verkligen känner dig, och jag kan inte ens tänka mig den smärtan du känner bara genom att gå upp på morgonen och det tror jag ingen kan säga att dom gör. Men att se dig och hur du verkligen kämpar dag in och dag ut för att göra din familj stolt är helt otroligt. Jag vill bara att du ska veta att vad du än gör, när du än gör det så kommer jag stå bakom dig och back upp dig. För du är min förebild, och kommer alltid att vara.

2012-05-29 @ 14:47:12
Postat av: Ida O

Stay strong girl!! :) Du klarar detta.



2012-05-29 @ 15:06:02
URL: http://idaolssonbast.blogg.se/
Postat av: Josefine

Starkaste tjejen! Kom ihåg att alltid kämpa vidare för dom du älskar, och skit i losers! Jag tror på dig! Kraaaam!<33

2012-05-29 @ 15:17:03
Postat av: Linnea

Du är så stark Juliah det vet både du och alla andra! Fortsätt som du gör och sluta aldrig att kämpa! Alla har parioder ungefär som en berochdahlbana som åker upp och ner men jag förstår att du har det värre än andra! Du är en jätte bra tjej som är en förebild för många så ge aldrig upp! Det kommer nog att bli mycket bättre ska du se, fokusera på det som är bra! :) <3

2012-05-29 @ 15:29:35
Postat av: Sara

Juliah, du är så sjukt stark, skit i vad alla andra tycker! Du är du och glöm aldrig det, din mamma skulle vara så sjukt stolt över dig nu! <.3

2012-05-29 @ 15:40:47
URL: http://sansara.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej gumman! Hur MÅR du idag? Jag MÅR blandat. Skönt att säga blandat tycker jag - stämmer bra i känslo livet. Du har räddat mig Juliah! Har gått omkring med förträngd sorg o har nu börjat sätta ord på sorgen o hur jag mår. TACK fr hela mitt hjärta för att du skriver som du gör - det är handfast vägledning för mig. Jag tror vi mår typ likadant du o jag. Känner igen mig som fan i allt du skriver. Om jag ska vara ärlig skulle jag gärna vilja bli kompis me dig :-). Gillar du att läsa böcker? Läs om svåra saker så att du blir stärkt. Man blir stärkt i ryggraden av att veta att man inte e ensam. Jag tänker på dig varje dag o vet o fattar hur det kan kännas för dig. Juliah - prata mkt om mamma, tänd ljus, fixa färska blommor vid hennes kort, tänk tillbaka o håll ett kort i handen o släpp fram tårarna sådär i all enkelhet ... Alltid läkande. Men du e så klok o smart så det här kommer gå fin-fint för dig sötnos. Och KOM IHÅG hon e inte förintad - nu finns hon - alive and kicking - på en annan plats - hon e fortf din mamma till fullo, bara att hon har en annan form i en annan dimension. Be henne komma o hälsa på i en dröm nån natt - min mamma kommer o hälsar på i drömmar. O när du dör kommer ni ses igen. Kämpa på här i solljuset i Stockholm o prata mkt mkt mkt om hur du mår o känner! Jag håller på dig till 1000 %! Jag finns för dig om du behöver förståelse o stöttning!!!! Ha en forts fin dag gumman! Du rockar som fan o sätter alla på plats m dina ord - med det menar jag att alla tar till sig sin inre röst när du börjar snacka! Forts så! Puss puss

2012-05-29 @ 15:55:50
URL: http://solstrimma.blogg.se/
Postat av: Maja!♥

stay strong,together we can do it<3

2012-05-29 @ 16:04:34
Postat av: vendela

Tänk såhär: Så länge du litar på dig själv kan du klara allt. Du har redan klarat av så mycket. Du är en stark tjej och så länge du tror på det finns det inget som är omöjligt!

Stay strong <3

2012-05-29 @ 16:16:50
URL: http://vendiss.blogg.se/
Postat av: astrid

ta lite tid för dig själv, så du får tänkte lite. du är så stark. kraam

2012-05-29 @ 16:17:31
URL: http://askerts.blogg.se/
Postat av: Isabel Wedholm

Jag tänker inte skriva värsta långa texten som de flesta gör. Men Juliah, jag vet att du och jag inte känner varandra sådär superbra men jag finns alltid och ställer alltid upp om det är något. I helgen så märkte jag verkligen att du är en riktigt fin tjej som sprider glädje helatiden, du klarar allt och det vet jag, du och alla andra<3

2012-05-29 @ 16:32:01
Postat av: Patricia

Skönt att sommarlovet är snart, då man bara kan vara glad o slippa allt som är tråkigt. Juliah du är många tjejers förebild och du ska veta att man bryr sig om en även fast man inte känner en annan irl



Tänk positivt! Och var stark även i motvind

Kram

2012-05-29 @ 17:12:05
Postat av: Jackie

Juliah, jag tycker verkligen att du ska strunta i att du tror att du gör alla besvikna. Man kan inte göra någon besviken när man själv inte mår bra och har insett att man måste sträva efter det i sitt liv. Om du inte mår bra ska du ALLTID vara i första hand, tänk på dig själv innan du oroar dig över vad andra tycker.

Jag kan nästan lova att de som är sanna mot dig och som verkligen betyder något för dig förstår. Även om de kanske inte uttrycker sig på världens bästa sätt just nu, så kommer de att göra det snart. Håll ut och var stark, det kommer bli bra när som helst.

Du är värd ALLT gott som finns i livet och ska veta att du kanske tvivlar på dina vänner runt om kring dig, men du har ALLTID oss bloggläsare som bara vill att du ska må bra och fortsätta att vara så underbar som du är <3



2012-05-29 @ 18:35:19
URL: http://jackieie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du är en otroligt bra människa och förtjänar bra människor omkring dig, du vet, du kan, kämpa på. Du klarar det <3

2012-05-29 @ 19:34:19
URL: http://dendersofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej juliah! Jag är väldigt ledsen å dina vägnar!

Hoppas det blir bättre.

ps. vad tycker du om folk som får inspiration av dig och skriver ganska likt dig i sina bloggar? sjukt tacksam för svar! kram på dig<3

2012-05-29 @ 19:36:42
Postat av: EB

Du inspirerar mig, och många andra, så himla mycket. Och det kommer du fortsätta göra även när du själv känner dig så stark, för vi ser dig som stark ändå. Din mamma skulle vara så stolt, glöm aldrig det!

2012-05-29 @ 19:43:02
Postat av: Moa

Juliah du är jättefin, sluta aldrig tro på dig sjäv. Det är de du känner innerst inne som betyder. Att man känner att man gör folk besviken är ingen trevlig känsla - jag vet. Men jag hoppas att dina kompisar förstår och accepterar att du behöver tid efter allt du gått i genom. Du är underbar så sluta aldig vara Juliah! Lita på dig själv - då klarar du allt. <3

2012-05-29 @ 19:43:13
Postat av: Rebecca

Alla har sina dåliga dagar Juliah! Du är såå jklit stark hoppas du vet det! Kämpa,kämpa, KÄMPA!<3

2012-05-29 @ 20:18:14
URL: http://becksons.blogg.se/
Postat av: Rebeccaa

Alla har sina dåliga dagar Juliah! Du är såå jklit stark och allt ordnar sig. Klart du saknar din mamma, men kom ihåg hon finns med dig! Hela tiden<3 Du klarar allt Juiah, starkare person har jag inte sett än dig.

2012-05-29 @ 20:19:28
URL: http://becksons.bloggse
Postat av: Alicia

Du är så sjukt jävla stark Juliah!

Du har klarat dig i nästan ett helt år utan din mamma, du klarar allt! Fortsätt kämpa!

2012-05-29 @ 20:30:00
URL: http://aliciaramstrom.blogg.se/
Postat av: Agnes Gulliksen

JULIA!!!! SLUTA ALDRIG KÄMPA! Du vet att det bästa som finns är att vara dig själv! Ingen för utom du kan bestämma vad som är bäst för dig! Skit i alla andra ett tag och gör det som gör dig glad! Det är så sjukt viktigt att du visar alla vem du egenntligen är. Det är som du säger okej att ligga hemma och gråta hela dagarna. Ta din tid Julia! Jag förstår att du saknar din mamma enormt, men jag kommer aldrig kunna förstå exakt hur du känner! Men jag tror att du kan behöva prata med någon som bara lyssnar! Det värsta som finns är när man ligger och gråter för sig själv om du förstår vad jag menar, klart det kan vara bra att släppa loss allt men när du inte pratar med någon så bygger du ett svart hål inom dig som bara växer och växer! Tillslut går det inte att stå emot utan du kommer att falla, djupare än någonsin, och det är svårt att ta sig upp igen. Så därför är det bra att du pratar med någon, som du vet bryr dig, som bara kan sitta och lyssna.Hoppas att det gav något, jag bryr mig verkligen om dig Julia och önskar att jag kunde förstå så att du har någon att kämpa med, för det förtjänar du! DU är så jävla stark Julia, Varje gång du faller, klättrar du upp igen! Det som gör dig stark är att du klarar av att falla, för det är nästan det värsta, om du klarar det, klarar du allt! Kom ihåg det! And remember, that everything happens for a reason!



2012-05-29 @ 20:32:37
URL: http://agnesochjosefines.blogg.se/
Postat av: Hannah

Juliah, jag vill bara komma och krama om dig! <3

Hoppas det blir bättre snart. Hoppas verkligen det. jag tänker på hur det skulle vara om min familj skulle vara borta. MIN familj som jag är med VARJE dag inte skulle finnas. Jag håll på att gå under när min hund dog... då kan jag tänka mig hur du har det! Men dom finns alltid med dig, var du än går så står hon där. och hon vill säkert att du ska vara glad och lycklig. Kramar Hannah

2012-05-29 @ 20:42:51
Postat av: rebecca

Julia, du är stark. Och jag säger inte det för att alla skriver det 24/7 till dig. Men du är stark. Vi ljuger inte. Jag förstår inte vad du går igenom, för jag har inte fölorat min familj. Så jag ska inte skirva "stakars Julia, förstår dig" Men jag kan tänka mig att jag inte skulle klara mig om min familj försvann, för dom är allt och det skulle göra så ont. Men Julia, du är mer. Vill bara säga att ge inte upp hoppet, du kan ge upp hoppet om allt och alla men aldrig om dig själv. Jag känner inte dig ett skit, men det jag sett i din blogg så tycker jag att du kämpat så jävla mycket, kör hårt på bloggen och vissa att du är en rocky.

2012-05-29 @ 20:43:37
URL: http://rebeccaforsberg.blogg.se/
Postat av: Nora

Juliah! Kom ihåg! Det är okej att känna! Du e fucking underbar glöm aldrig de! <3

2012-05-29 @ 21:15:53
URL: http://munstersfoton.blogg.se/
Postat av: Serena

Stay strong Juliah! Du ska veta hur underbar vi läsare tycker att du är. Din mamma är riktigt stolt över dig och det vet du! Ta hand om dig, kram <3

2012-05-29 @ 21:21:25
Postat av: Julia

Julia, jag förstår exakt hur tufft det kan vara. Livet är tråkigt ibland men jag lovar dig att du kommer gå j*vligt långt! Var dig själv, lev upp till dina drömmar & gör allt det bra för din mamma.

Fortsätt kämpa & gör ditt bästa.



STAY STRONG.

2012-05-29 @ 21:46:47
URL: http://www,juliaafahlen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Efter regn kommer solsken<3 fortsätt kämpa Juliah!<3

2012-05-29 @ 22:43:30
Postat av: Ronja!!<3

Allt du har gått igenom gör dig starkare. Jag som har så bra sitter och gråter och undrar hur du klarar allt? Jag läser din blogg flera gånger på en dag och sitter och läser om ditt liv! DU har gått igenom det som dem flästa inte gått igenom innan 50-60 årsåldern ! Ohh du fattar inte vilken förebild du är och kommer altid att vara !! Som jag skrev 'Allt du går igenom gör dig starkare' <3 Hoppas på svar för jag undrar hur du klarar klarat av allt !! <3

2012-05-29 @ 23:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0