Stark eller inte?..

"stannar du hemma för att du är lite förvirrad? Vad hände med Stark? Tacksam om du svarar i ett inlägg om varför du inte lever upp till det du anses vara"

Fick den här kommentaren för någon timme sen och känner att jag vill svara på den. På ett sätt blir jag så sjukt irreterad över en sånhär kommentar, för hey vem har sagt att jag är svag för att jag behöver vara hemma en dag från skolan för att alla tankar bara bubblar över och jag kan inte ens tänka klart? Samma Juliah som alltid, lika stark som alltid - även fast jag också behöver ta det lugnt ibland och vara hemma. För att vara stark måste man också kunna vara svag, annars funkar det inte. Ska man vara stark hela tiden så faller man riktigt hårt när man väl faller, tro mig jag vet det. Så jo jag lever visst upp till det jag "anses" vara!
Jag har förlorat hela min familj, klart jag behöver tid för mig själv och klart att allting blir för mycket ibland? Det är bara att ta det, jag har lärt mig. Mitt liv är viktigare än 1 dag i skolan, så är det bara. Men är tillbaka på banan nu igen och nu är det bara att köra tror jag, en sak som är kvar bara.. men det löser sig!

Så det va svaret.. PUSS


Kommentarer
Postat av: Deqa

Bra skrivet <3

2012-03-28 @ 09:15:57
URL: http://deqasweet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker de är konstigt att de aldrig kommer en sådan där "tänke-dag" på helgerna..

2012-03-28 @ 09:34:11
Postat av: anna

Hej Juliah!

Jag måste bara bekräfta ditt svar till den person som frågade detta. Du har heeelt rätt! Själv mår jag heller inte så bra just nu och jag vet att man måste få ta det lugnt osv ibland för att orka allt annat. Jag blev lite arg när jag läste den frågan faktiskt. Menmen, du har en riktigt läsvärd blogg som jag kikar in flera gånger om dagen! Ha en trevlig dag! :)

2012-03-28 @ 10:24:37
Postat av: Beda och Cajsa

helt rätt sagt Juliah!!

2012-03-28 @ 10:33:00
URL: http://dukanalltidtaentitt.blogg.se/
Postat av: Flisan

Vem ska du resa med i sommar och vart ska ni resa? :D

2012-03-28 @ 10:48:51
Postat av: Matilda

Lite sjuk kommentar att skriva, vem har liksom inte varit hemma från skolan nån gång ibland på grund av att livet kännts upp och ner. Att vara stark handlar inte om att vara oövervinnerlig, det handlar om att låta sig vara svag, gråta, hata livet, men sen ändå ta sig i kragen and keep going :)Kollade in gamla inlägg om din familj och jag blev verkligen berörd, jag tror inte att jag själv skulle klara av det du har gått igenom. Du är en av dem starkaste jag träffat på. stay strong!

2012-03-28 @ 10:50:58
URL: http://missread.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!



Först vill jag tala om vilken fin blogg du har! Du kan verkligen konsten att skriva intressant! Jag läste inlägget här ovan, och ville bara tala om att jag tycker du gör det riktigt riktigt bra!!, Allt!! Ta det i den takt du kan liksom och ta hand om dig själv och dina nära.



Du gör det jättebra! Önskar dig en fin dag, och lycka till även i fortsättningen!



MVH Anna :)

2012-03-28 @ 11:58:46
URL: http://www.smultrondagg.se
Postat av: Kajsa

Så otroligt töntig kommentar. Du är verkligen otroligt stark och förtjänar all creed du kan få. Ser upp till dig du är verkligen sjukt stark som klarar detta.



Den som är starkast är inte den som aldrig faller utan den som kan resa sig upp igen<3



Kram på dig!:)

2012-03-28 @ 12:27:40
URL: http://kajsaochtuva.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej,

Tänkte bara säga att de du säger är helt rätt. För att kunna vara stark måste man få vara svag också.

Gått igenom massa själv när jag gick i skolan, och lika väl va jag både stark med också svag, och jag har klarat mig ur allt. Tack vare det.



Sen tänkte jag bara fråga vad vare som hände med din syster? Du behöver inte svara på det om du inte orkar!



BE strong! :) Kram

2012-03-28 @ 12:46:31
URL: http://joohannastouch.blogg.se/
Postat av: Inkan och Ligan

Hej, gick in på din blogg igår. Tycker du är en oerhört stark tjej. Ta hand om dig. Kram

2012-03-28 @ 13:44:20
URL: http://www.inkanochligan.se
Postat av: Sandra

Sjukt dålig kommentar! Stark är du. självklart är det bra att du får ta en dag för dig själv och tänka.. och så! Det är inte att var svag det är att du laddar om, tar det lugnt och får tänka. om man gått igenom det du har är det klart att man måste någon gång få ta det lugnt genom att göra det blir du starkare! Du som skrev den kommentaren är förmodligen väldigt avis på dig och försöker trycka ner dig men eftersom du är stark klara du den komentaren! <3 Du är stark och bäst, JULIAH <3

2012-03-28 @ 14:51:14
URL: http://doominoos.blogg.se/
Postat av: :)

Jag brukar också göra så, ibland måste man bara stanna hemma för att kunna orka när det är som jobbigast

2012-03-28 @ 15:23:19
Postat av: Emma&Jossan

Blir väldigt trött på sånna som den där personen. Jag menar, han/hon har ingen aning om vad du har gått igenom och du har så rätt i det du skriver!



Kram!

-Kolla oxå gärna in på vår blogg, två åländska brudar! ;)

2012-03-28 @ 15:39:28
URL: http://emmaandjossan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Onödig kommentar bara://men juliah du är bäst snygg söt och vacker ,bäst blogg liksom:)<3

2012-03-28 @ 15:43:39
Postat av: Carro

Du är jättestark! Kom ihåg det...

2012-03-28 @ 15:48:56
Postat av: Anonym

hej!

Är den som skrev den där kommentaren dum i huvudet elr? Förlåt men är han/hon seriös?!

Asså den personen vet inte hur det är att förlora människor man älskar. Han/hon har säkert aldrig förlorat ngn familjemedlem, och du har förlorat 3.

Jag har aldrig förlorat ngn i min familj och jag vet att jag inte skulle klara det. Hela min värld skulle gå under och jag skulle inte orka leva.

Och du är så sjukt STARK asså det är helt otroligt. Så du ska inte lyssna på sånna här människor som inte har ngt annat att göra än att vara taskig mot folk.

Ha det bra och strunta i dom! KRAM<3

2012-03-28 @ 17:02:14
Postat av: Matilda Karlsson

håller med dig, nu har nån mer kommneterat att du aldrig får sånna tankar på helgerna, liksom det kan ju inte du bestämma, jag tycker du är mer och starkare än vad du anses, och ibland är det skönt att kunna vara hemma, man orkar ju inte allting hela tiden.. ;)



fortsätt så här så kommer allt i livet framför dig gå toppen ;)

kram världens bästa bloggerska! :D

2012-03-28 @ 17:11:30
URL: http://http:/matildakarlsson.devote.se
Postat av: Ida's ♡

Man är inte mindre stark för att man inte orkar med skolan en dag? Du är sjukt stark oavsett vad <3

2012-03-28 @ 17:11:38
URL: http://anywaybyida.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Guud va onödig komentar. Tänker denhär personen ingenting, du har förlorat hela din familj. Inte EN person utan TRE. Kanske man måste få vila nångång oxå? Och du "anses" inte vara stark. Du ÄR stark. Kom ihåg det Juliah. Du är grym!

2012-03-28 @ 18:01:59
URL: http://becksons.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej så jävla bra skrivet sry för att jag svär :) jag försöker ragga läsare och jag undrar om du skulle kunna länka :) eller typ skriva denna fråga i ett inlägg o länka :) Skulle du kunna göra ett vb om vad du ska göra i sommar o medvilka du ska göra de med? kram o tack för en suuuper bra blogg sötis

2012-03-28 @ 18:30:04
URL: http://thesotnos.devote.de
Postat av: malin

Jag har läst din blogg ett tag och blir verkligen imponerad av din styrka! Trots allt som hänt i ditt liv står du på fötter alltid på väg frammåt.

Jag förstår inte de personer somm måste klaga på att du är hemma från skolan 1 DAG, dom flesta skulle nog inte orka resa sig ur sängen efter något sånt. Men du har rest dig upp och valt att leva ditt liv, och det är så sjukt inspereande för så många! Juliah, fotsätt vara stark och fortätt vara DU, för det är det som gör dig och din blogg underbar!

2012-03-28 @ 18:49:16
URL: http://maliinsfoton.blogg.se/
Postat av: Tilda

Du har helt rätt vännen, att vara stark är ju inget man bara byter stil till, det är något man är i sig själv, du är stark! Men det betyder inte att du mår toppen hela tiden, ditt liv är viktigt.

Så är det bara! puss

2012-03-28 @ 18:55:11
Postat av: Mikaela

Det var den sjukaste och knäppaste kommentaren jag läst!

Du som skrev den, är du helt dum i huvudet och känslokall eller vad?! Sluta kommentera om du bara ska skriva skit..

2012-03-28 @ 19:06:46
URL: http://mikzzan.blogg.se/
Postat av: emma

den som kommenterade kan nog vara nåååågot avensjuk på dig och leta fel i vad du skriver och försöka hitta något som dom kan skriva imot dej med och faila när de dom skriver bara är blajj

2012-03-28 @ 19:11:06
Postat av: Elin♥

Bra skrivet! Var stark:)♥

2012-03-28 @ 20:13:41
URL: http://elinr.blogg.se/
Postat av: Ellen

Ibland undrar man seriöst vad folk tänker med ?..



Stay strong :*

2012-03-28 @ 20:19:00
Postat av: andrea

Att kalla personen som skrev detta dum i huvet kommer inte hjälpa någon, även fast det kanske lättar på ilskan och får dig att känna dig bättre. Jag känner personen som skrev det här, hon har gått igenom samma sak som dig fast värre. Hon har förlorat 4 familjemedlemar- båda sina bröder, hennes mamma och hennes mormor- och hon har tagit det här på ett väldigt okänslosamt sätt. Aldrig pratat med någon om det och varit väldigt hård. Nu kanske du tror att hennes pappa stöttade henne men så fort hon ville prata sa han åt henne att inte prata om det. Visst är det fel att skriva så som hon gjorde, tro inte att jag tar hennes parti.

2012-03-28 @ 20:42:23
Postat av: Lina

Alla som skiver att den som skrev den kommentaren är dum i huvudet och så, alla andra som tycker lika dant kan ta illa upp.

Jag tyvcker också att det var en onödig kommentar, men det är taskigt att skriva att någon är korkad eller att man undrar vad dom tänker med..

2012-03-28 @ 21:00:17
Postat av: Anonym

Jag förstår inte att någon skrev så!! Du är grym juliah!! :)

2012-03-28 @ 21:06:18
Postat av: lollo

att skriva en sådan kommentar till någon som har förlorat hela sin familj är värkligen att sparka på den som ligger ner och att ifråga sätt att någon har förlorat sitt käraste!



Om någon skulle säga något sånt till mig som förlorat sin pappa i 16 års ålder skulle jag bli otroligt ledsen och ner tryckt och nästan ta åtmig fastjag visar mig vara en stark person (precis som du) fast är väldigt svag egentligen ibland...

2012-03-29 @ 00:00:38
Postat av: Mariana

kan inte sluta beundra dig tjejen, du är helt otrolig som står på dig så mycket och det glädjer mig så att se. fortsätt så du är grym, kram M <3

2012-03-29 @ 10:58:06
URL: http://marianas.se
Postat av: Kajsa

Du är så sjuukt stark! Strunta i alla sånna dumma kommentarer! Särskilt en sådan, förstår dig helt med att vara hemma och allt det. <3

2012-03-29 @ 18:57:11
URL: http://fotobykajsaw.blogg.se/
Postat av: Bergman

Man måste vara stark för att vara svag och våga ta itu med alla känslor. De som sen hånar och allt sånt där är antingen dumma i huvudet eller också avundsjuka på din styrka

Vet vad jag pratar om då jag själv gått igenom rätt mycket.

2012-04-07 @ 20:21:21
Postat av: Malin

Vad otroligt klok och mogen du är tjejen. Det märks att du gått igenom mycket, för du är så jordnära och uttrycker dig på en så hög nivå. Inte som många andra 13-14 åringar...härligt att läsa, att du kommit så långt trots din låga ålder.

Keep strong!

Kram

2012-04-22 @ 11:32:45
Postat av: Sofia

Jag kan inte förstå att någon kan säga att du är svag, det är helt jävla idiotiskt! Du är så himla stark Juliah jag skulle inte orkat leva!

2012-04-29 @ 21:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0