Min historia..


Livet är tufft, och det går ut på att behöva kämpa hela tiden, ge och ta, kämpa, gråta, må bra, ha sjukt kul i livet, osv! Livet är inte lätt att leva, men hur har min historia varit ?

Jag har haft det sjukt svårt, det har liksom kommit och gått allting. Men jag kan faktist må bra, och självklart mår jag skit ibland, i perioder, som just nu.
Men tänkte berätta min historia, så ni vet att även om livet varit hemskt, kan man må bra!

Allting började för några år sen, då min syster dog i en bilolycka, och jag och hon var riktigt nära. Men jag var ändå liten, liksom jag gick vidare, men det var tufft det också.
Och för två år sen, dog min pappa, och det blev en katastrof. Min pappa var alkoholist, och det kändes som mitt fel, men självklart vart det inte mitt fel. Och när han dog, sjönk jag ner till botten, och allting blev helt svart. Jag började må jätte dåligt igen, jag slutade äta, fick en slags ätstörning, grät hela tiden, och jag gjorde aldrig nånting. Men jag kämpade mig igenom det, det tog ett tag, men jag klarade det, och jag är stolt faktist!
Jag saknar både min pappa och syster sjukt mycket, jag gråter ofta, jag mår dåligt då och då, men det är såhär mitt liv ser ut, jag saknar dom, men jag vet att dom ser mig, och jag kämpar för deras skull!

Och nu, min mamma har fått cancer ( det fick vi reda på för ca.2 månader sen). Hon har opererat bort en massa saker, och nu väntar cellgift behandlingr i 5 månader. Och det här är sjukt jobbigt för mig, så fort jag tänker på det så bryter jag ihop, tårarna bara sprutar på en gång.
För jag är så jävla rädd, så rädd för att förlora min egen mamma. Då faller jag tillbaka till skiten igen, dom stora djupa mörka hålen, och då förstår jag inte ens meningen längre.

Men jag måste vara stark, jag kan inte gå och må dåligt, sluta äta, skära mig osv, sånt hjälper inte! Det är såklart tillåtet att vara ledsen, men jag måste också vara otroligt stark!
Jag har lärt mig genom allt, jag tar saker ganska bra nu, jag klarar mig igenom situationer som jag aldrig trott att jag skulle kunna klara, men jag har klarat det! Jag kan kämpa mig igenom livet helt ENSAM om det skulle behövas, för livet har man fått för att leva.




Kommentarer
Postat av: Sally=)

Jag vet att vi inte har träffats på länge,men jag vill att du ska veta att jag finns!♥ och så tkr jag att vi faktiskt borde ses snart!!♥

Puss<3

2011-05-09 @ 16:13:33
URL: http://flummacitronen.blogg.se/
Postat av: Schönt

Finns för dig, det vet du <3

2011-05-09 @ 16:29:10
Postat av: Nananana

Du kommer ur skiten. Jag lovar dej det! Din pappa och syster finns alltid med dej. Puss!

2011-05-09 @ 17:02:59
Postat av: S E L M A

men dem finns alltid kvar, Juliah! I ditt hjärta.

2011-05-09 @ 21:15:02
URL: http://laestanders.blogg.se/
Postat av: carro

Måste bara säga att jag beundrar dig, du är otroligt stark och verkar trots allt detta vara mer positiv än många andra! Tycker genom din blogg att du verkar uppskatta alla småsaker och det är asbra att göra det, för jag tror man njuter mycket mer i livet då :) och du inspirerar verkligen genom att vara så stark som du är! du kommer klara dig bra i livet<3 kram!

2011-05-09 @ 21:24:33
Postat av: Anonym

du e stark , känner inte dig men tror det !du e så grymt söt och allt verkar snäll , då kan man fan klara ALLT om man e snälla asså och har bra vänner :/ <3

2011-05-09 @ 22:11:52
Postat av: I S A B E L

Du är stark, Juliah !

2011-05-09 @ 22:15:51
URL: http://isabelwedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0