Min kropp sa ifrån

Jag mår inte bra just nu, helt seriöst. Inatt vet jag inte vad som hände, jag fick huvudvärk så jag trodde att jag skulle dö, jag kräktes i säkert 2 timmar och hela min kropp skakade. Ett tecken på att jag måste andas lite, ta det lugnt och stanna upp och känna hur jag egentligen mår, för inatt fick jag ett stort bevis på att jag inte mår bra - min kropp sa ifrån. Jag har för lite tid för mig själv, jag hinner aldrig tänka på mig själv, jag har så mycket så jag kör bara och det slutar i kaos ibland. Jag känner inte alltid saknad för jag bygger upp en mur för att klara av vissa andra saker, ni fattar? Tårarna sprutade som fan imorse när jag pratade med Roger, jag ser bara verkligheten ibland. Det är inte alls så att jag inte mår bra, för det jag gör, men det går i perioder och så kommer hela mitt liv vara. När jag faller lite så måste jag ta hand om mig själv, bearbeta sorgen och inte bara springa från allting, jag vet det. Men jag har inte tid, och jag hatar att må dåligt, jag tappar kontrollen helt då och jag hatar den känslan.

Men nu vet jag, jag måste tänka mer på mig själv, andas lite, stanna upp och inte bara köra hela tiden, det är så bearbetning av sorg fungerar. Nu kör jag på det istället, ha kul men tänka efter och inte köra över mig själv som jag gör varje dag just nu. XOXO


Kommentarer
Postat av: Elvira

<3

2012-05-15 @ 13:57:09
Postat av: Fanny♥

HEJ!

Allt bra med dig?

kraam!

2012-05-15 @ 14:03:05
URL: http://fannywegebrands.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta det lugnt ett tag, se filmer, läs böcker, umgås med din kille. Gå på massage, haha det låter nog inte så lockande att gå och få massage hos någon random, men gör det, sjukt skönt. Ett tips är yoga! Yoga är helgrymt! Vila upp dig sötis! :)

<3

2012-05-15 @ 14:10:19
Postat av: Anonym

Ta det lugnt ett tag, se filmer, läs böcker, umgås med din kille. Gå på massage, haha det låter nog inte så lockande att gå och få massage hos någon random, men gör det, sjukt skönt. Ett tips är yoga! Yoga är helgrymt! Vila upp dig sötis! :)

<3

2012-05-15 @ 14:10:48
Postat av: Emma

Blev jätterädd när jag läste det här. Vet hur illa det kan gå och jag vill verkligen inte att någon ska behöva må så. Min bästa kompis stressade jättemycket och mådde inte alls bra, det slutade med att hon fick anorexia. Så ta det lugnt och andas. Kram<3

2012-05-15 @ 14:14:08
URL: http://madebyemmaochmoa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Juliah jag vet att du hatar det när folk säger till dig men sluta dricka redbull! Asså du fattar inte flera tusen människor dör av redbull varje år, det var kanske ett tecken. SLuta upp nu asså seriosly. Du kanske kommer bli en av dom som dör av det , äre så du vill dö? Asså redbull är farligare en alkohol

2012-05-15 @ 14:18:54
Postat av: Julia

Kämpa Juliah!! Du är stark !! Stay strong!!

2012-05-15 @ 14:21:43
URL: http://mysjulia.myshowroom.se
Postat av: Tilda

Juliah du är så stark,sluta aldrig kämpa!

och jag hoppas verkligen att du mår bättre snart!

kram <3

2012-05-15 @ 14:24:31
Postat av: Elin

Ta hand om dig Juliah! <3

2012-05-15 @ 14:34:48
URL: http://elinohlsson.devote.se
Postat av: anna

Åh krya på dig! Du är värd allt, vi bloggläsare står på din sida! Ta det lugnt ibland, skapa tid för dig själv, det behöver du och det är du absolut värd! Många kramar!

2012-05-15 @ 14:45:29
Postat av: jag

Krya! <3

2012-05-15 @ 14:47:22
Postat av: Victoria

Vad hemskt! Hoppas du mår bra nu :)

2012-05-15 @ 14:50:06
URL: http://fashionphotoz.blogg.se/
Postat av: Molly fransson

Ursäkta mig lilla gummi snodds flickan! Här sitter du och påstår att du inte har mycket tid till dig själv och en massa blabla.. Har läst din blogg ett tag även checkat gamla inlägg allt du gör handlar bara om dig du gör saker bara så du ska må bra! Du skiter i allt och alla. Det var väl NYTTIGT för dig att någon i din närhet dog, jag är inte så hjärtlös att jag kallar det bra men NYTTIGT!! För då tänker man att det finns andra och inte bara en själv ett tag tänkte du så men nu har du blivit ett ego, du har för lite tid för att ta hand om dig själv jävla skit snack! Allvarligt

2012-05-15 @ 14:56:16
Postat av: Mikaela

Du behöver inte vara ledsen ♥ Det kommer ordna sig till slut.. Du har jätte fina ögon



2012-05-15 @ 15:09:57
URL: http://mikishow.blogg.se/
Postat av: sofie

stackars dig en du får krya på dig!



KRAM!!<3

2012-05-15 @ 15:18:02
URL: http://www.sofiebloggisen.devote.se
Postat av: Molly

Fy så hemskt! ); Hoppas du mår mycket bättre nu iaf! <3

2012-05-15 @ 15:20:44
Postat av: Anonym

Riktigt bra skrivet!

Det är okej att inte vara okej <3

Du fixar allt Juliah så de löser sig om du stannar upp ett tag, promise!

2012-05-15 @ 15:26:52
Postat av: Lisa

Det var exakt det här jag menade då jag skrev till dig för några månader sedan. Min mening var inte att vara "dum" på något sätt; ej heller att klanka ned på ditt bloggande. Jag kände enbart en oro för att du skulle försöka fly iväg från ditt sorgearbete genom bloggen, shopping och annat. Jag hoppas nu att du lyssnar till din kropp i första hand och tar allt annat i andra. Du har en jättefin blogg! Sköt om dig nu, önskar: Lisa

2012-05-15 @ 15:27:50
Postat av: emma bergström ~

man måste vara svag för att kunna vara stark.

du är så himla ball juliah.

du är min förebild, för du verkligen visar att det går att vara stark även fall man kommit i den situationen som du.

ville mest bara säga att jag tycker om din blogg så otroligt mycket.

Du verkar vara en så go och glad tjej.

kramkram! ♥♥

2012-05-15 @ 15:42:40
URL: http://bergstrmemma.devote.se/
Postat av: ♥ JOHANNA.

Blev lite ledsen när jag läste dehär.. Vet precis hur det känns så ta det lugnt, ta å vila upp dig mycket å stressa inte nåmer. För det skulle nog göra dig gott!

2012-05-15 @ 15:50:38
URL: http://keskiitalo.blogg.se/
Postat av: Feliciaa

Hoppas du blir bättre juliah, du är klok som inser att det inte är ok! <3

2012-05-15 @ 15:51:21
URL: http://feliciaspassage.blogg.se/
Postat av: Freja

Finns Juliah och hoppas verkligen att allt blir bättre!

2012-05-15 @ 16:03:54
Postat av: Madde

Du har helt rätt, tare lungt <3 Du e så stark, kram! XOXO :)

2012-05-15 @ 16:04:21
URL: http://madeleinej.blogg.se/
Postat av: I Just Smile- SIMONA ÅGREN ♥

Hoppas det blir bättre snart sötan ♥

2012-05-15 @ 16:10:26
URL: http://simonis.blogg.se/
Postat av: emmie

Hoppas allt löser sig, ett tips.. drick inte så mycket redbull, de påvärkar kroppen jätte mycket! Sköt om dig,kram!

2012-05-15 @ 16:50:06
Postat av: F E L I I C I A L I N N E A

Det där har hänt mig med, började skaka utan andledning, och kräktes inte roligt, krya på dig! Kram! ♥♥

2012-05-15 @ 16:53:36
URL: http://feliicialinnea.blogg.se/
Postat av: naxo - bloggen med tips!

Fina ögon <3

2012-05-15 @ 17:19:12
URL: http://naxo.blogg.se/
Postat av: chanelle

jag förstår om du inte vill svara och att detta kan vara lite känsligt för dig men vad hände med din syster och din pappa? och vem är roger? jag är rätt så ny läsare och beundrar din styrka!

2012-05-15 @ 17:25:41
Postat av: Fanny

Stackars dej!!!

2012-05-15 @ 17:42:48
URL: http://fansan.blogg.se/
Postat av: Mirre

Stay Strong girl <<3<3<3<3<3

2012-05-15 @ 18:03:07
URL: http://mirandasvedin.blogg.se/
Postat av: Elli.

Ta dig tid till dig själv. Alltid, alltid. Nu när du är i denna situationen så måste du prioritera dig själv först. Vad behöver jag? Hur kan jag göra för att få detta att faktiskt rulla på? Hur kan jag får mig själv att faktiskt slappna av en helg, ta en veckas ledigt. Även DU måste faktiskt kunna få säga nej. Det är DITT liv, det är dina val. Jag tror att dina bloggläsare skulle acceptera en veckas ledighet från bloggen. Saknad kommer, saknad går, så länge de finns i ditt hjärta är de aldrig förlorade. Och ett fint uttryck är: Mum and daughter is never apart, maybe in distance but never in heart. + Du är helt amazing, sjukt stark, snygg och du kan klara allt. Dina föräldrar och din syster dem finns alltid ovanför dig, vakar över dig som skyddande änglar och jag är säker på att dem är sjukt stolta. Att du - en ensam 13 åring klarat detta själv, fast ändå med Roger vid din sida. Jag önskar dig - Juliah Strand, all lycka till i ditt liv. Du kommer att klara detta. Jag är så jäkla säker på det.



S T A Y S T R O N G ~

2012-05-15 @ 18:18:08
Postat av: Isabelle :]

Så vackra ögon du har!



Kom ihåg och ta hand om dig själv Juliah! <3

2012-05-15 @ 18:37:58
URL: http://isaloll.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Usch din stackare.

Mem bra att du har komit till insikt med vad DU behöver!



Kram på dig!

2012-05-15 @ 20:00:55
URL: http://enmammasliv.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Sluta drick redbull, kanske är därför! <3

2012-05-15 @ 20:04:56
Postat av: Felicia - Islandspower

Vad fin blogg du har!



kram

2012-05-15 @ 20:16:36
URL: http://islandspower.webblogg.se/
Postat av: L I N N E A

Hoppas du mår bättre nu! ♥

2012-05-15 @ 20:19:40
URL: http://monkkiis.blogg.se/
Postat av: Elin

Juliah, du är stark jag vet att du klarar det här! Ta lite tid för dig själv med hemmaspa och bara mys framför tv:n med Ben&Jerry's eller ta en promenad! Rensa tankarna, hoppas du mår bättre snart! Vi alla tror på dig kram!

2012-05-15 @ 20:32:15
URL: http://ebelin.blogg.se/
Postat av: Molly

TILL MOLLY FRANSSON!

För det första så bryr sig Juliah om andra och är inte ego! Hon gör en del saker för att hon ska må bra, men det gör väll alla? Det borde dem iaf! Och att hon har för lite tid för att ta hand om sig själv skulle vara skitsnack, skärp dig människa! Hon driver en blogg för våran skull och det ska vi vara glada och tacksamma för! Hon lägger ner timmar på bloggen varje dag för våran skull! Det är väll inte egoistiskt?! Hon har kompisar som hon självklart vill träffa, en pojkvän, säkert massa plugg och är mitt inne i en flytt! Hennes tid räcker inte till för att hon ska kunna ta hand om sin kropp helt och hållet! Det är väll inte så svårt att förstå?! Jävligt lågt att skriva att det är nyttigt att större delen av hennes familj gått bort! Det har gjort henne till en av dem starkaste i världen men inte fan är det nyttigt! Väx upp! kärlek och respekt till dig Juliah! <3

2012-05-15 @ 20:55:26
Postat av: Elin

Tänker på dig, hoppas de blir bättre. Vi alla vet att du klarar det. Du är så jädrans stark så det är sjukt!

Kram på dig! :) ♥

2012-05-15 @ 21:46:31
URL: http://musiiiic.devote.se
Postat av: kim

bra sakt Molly fransson! precis så jag tycker. Jag menar, igår va du och shoppade garderober till DIG SJÄLV. Bara pekar på det du vill ha och får det. Du får TVÅ rum- ett rum som du ska sova i och ett rum som garderob. OCH DU SÄGER ATT DU INTE ÄR BORTSKÄMD? efter det köpte Roger en Ben and Jerry's till dig. Öh, ursäkta mig men var det inte du som sa "jag köper allt själ för mina egna pengar", (notera att barnbidraget inte är "dina egna pengar" utan de ÄR MENINGEN ATT KÖPA MAT FÖR DE PENGARNA OCH DU BEHÖVER INTE GÅ RUNT OCH KÄNNA DIG DUKTIG NÄR DU SHOPPAR UP DEM). Bara så du vet spyr man för att man är sjuk, man blir sjuk genom att få bakterier i sig. Inte för att man "inte tar han om sig själv". Att skaka efter man spytt beror på att man inte har någon näring i kroppen och attt gråta är också en av kroppens naturliga reaktioner. Så du behöver inte tycka synd om dig, det är inte din kropp som säger ifrån "för att julia'h' inte tagit hand om sig" utan för att du har blivit Sjuk.

2012-05-15 @ 22:19:50
Postat av: Anonym

asså skit vad du är stark! gillar dej så otroligt mycket! fortsätt så! Du kommer att komma lång i livet, med stora framgångar! :))

2012-05-15 @ 23:03:43
Postat av: Michaela

Va rädd om dig! Pyssla om dig själv umgås me dina känslor. Du kommer komma långt tjejen kram

2012-05-15 @ 23:57:13
URL: http://miicha.blogg.se/
Postat av: C

Hej! Låter nästan som du hade ett kraftigt migränanfall...

2012-05-16 @ 01:50:33
Postat av: Emma

Krya på dig!<3

2012-05-16 @ 11:18:53
URL: http://justmylife.blogg.se/
Postat av: Anonym

förlåt för att jag skriver detta.

men kan inte du lägga upp ett inlägg om vad som hände med din mamma,pappa & syster? :(



2012-05-16 @ 18:04:01
Postat av: Ysen

Hoppas det blir bättre! <3

2012-05-16 @ 18:41:27
URL: http://ysen.blogg.se/
Postat av: Linnea

kim: Vad är det för fel med att köpa grejer till sej själv? Du kan ju inte klaga på om människor vill köpa kläder... Och Juliah är så jdsvlabaduahl fin och stark! Hur skulle du tycka det var om du hade förlorat din familj och sen skriver folk massa elaka saker till dej? Alla som bara går in här för att klaga kan väl dra. Och förresten Juliah jag älskar din blogg, due underbar! Och jag tror jag såg dej på maskinen igår :)

2012-05-17 @ 10:55:22
Postat av: Amanda

STAY STRONG, du är så jävla stark och jag vet att du klarar det här! Krya på dig sötnos, ta dig tid och andas lite då och då. Kraaam<!3

2012-05-17 @ 11:46:02
Postat av: Erika Olsson,

Låter som migrän? :O

2012-05-17 @ 15:35:28
URL: http://erikamikaela.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker värkligen synd om dig men jag tror inte att du kräktes för att du inte tar tid för dig sjelv, för det finns dom som nästan aldrig köper saker till sig och så med kräks inte. Antagligen kräktes du för du kanske var ledsen för dina dom som dog och fick migrän då brukar man göra det.



Tycker jätte synd. Krya på dig :)

2012-05-17 @ 21:27:12
URL: http://alltmedanna.blogg.se/
Postat av: pandis

hej stumpan jag vill bra säga att du när såå sexig

2012-05-18 @ 12:33:41
URL: http://bajs.se
Postat av: Anonym

hej stumpan jag vill bra säga att du när såå vacker

2012-05-18 @ 12:34:23
Postat av: Anonym

okej, jag är en person som aldrig kommenterar, men jag måste känner jag.. det här som hände dig hände mig för ett tag sen. då trodde jag att jag var den enda som varit med om det..min kropp så ifrån, jag mådde sjukt dåligt då pga vänner och sånt..så jag fick samma reaktion på natten, jag trodde jag skulle dö. jag vet inte varför jag säger det här men det kändes bra att veta att jag inte var ensam om det, puss!

2012-05-18 @ 16:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0