Min syster och pappa?!

" Varför bloggar du alltid bara om din mamma?! Din pappa och din syster då? Berätta i ett inlägg"

Fått den här kommentaren ett tag nu, så jag tänkte svara på det nu! Eftersom min mamma dog nyligen så är alla känslor så nära, och jag har aldrig varit med om en sån hemsk bearbetning av sorg som den här, jag kan hantera det men det gör så jävla ont, väldigt ofta. Jag var med mamma hela tiden, från början till slutet med cancern, och det är just det också, jag var där, jag kunde gjort något.. Allt det där sitter, och min mamma har ALLTID varit allt för mig! Det är inte så att min pappa och syster inte betydde lika mycket, för det gjorde dom, när dom dog var jag aldrig med, fick ett samtal och så PANG så föll jag i ett helvete liksom, det är inte alls samma sak (även fast det är exakt lika hemskt) Min syster bodde jag inte med, bara ibland, men den sorgen bearbetade jag riktigt bra så nu gör det inte lika ont längre, minnen finns kvar och jag ler åt det. Min pappa var alkoholist så har aldrig riktigt litat på honom, så det är där saker sitter också, han har funnits för mig när det passat honom och när har inte varit full, ni ska bara veta hur många gånger han ringt mig när han vart full och slängt all skit på mig, det är hemskt. Men det var ett par år sen nu, jag har bearbetat det också. Jag klarade allt det så bra för att MAMMA hjälpte mig, hon var min hjälte och egentligen så är det tack vare henne jag står här idag.

Så jag hoppas ni förstår, sorgen efter mamma är störst och den försvinner inte, för det gör så jävla ont.. Men jag är lika ledsen för det med min pappa och syster också. Jag tror ni fattar, hoppas det iaf <3


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du är så sjukt stark! <3

2012-05-23 @ 11:09:10
URL: http://cecees.blogg,se
Postat av: Emil

Tycker synd om dig, Juilia.

/Emil, Cissi :)

2012-05-23 @ 11:29:07
Postat av: Esmeralda

Usch, så hemskt! Men du är stark iallafall Juliah<3

2012-05-23 @ 11:47:36
URL: http://esmiiie.blogg.se/
Postat av: Alice

du är så otroligt stark!!!

2012-05-23 @ 12:36:55
URL: http://bilderbyalice.se
Postat av: Anonym

Glöm aldrig att du är en stark person Juliah! <3

Du klara vad som helst!

2012-05-23 @ 14:04:42
Postat av: Tiina!

hej! jag har läst din blogg ett bra tag och jag ville bara säga att jag vet hur det känns! jag har oxå en canser sjuk mamma! som dom inte vet ska överleva!!! kram tiina!:)

2012-05-23 @ 14:55:40
URL: http://zazzoiesmatte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så stark, tror Inte att jag skulle Kunna klara det. Kan du inte lägga upp bild på din syster? Puss

2012-05-23 @ 16:12:27
Postat av: Anonym

du är en stark b-rud <3

2012-05-23 @ 16:55:31
Postat av: Marika

Vet också hur det känns.

Har iofs inte förlorat min mamma!

Men pappa, syster och bror. :/



Stor kram till dig!

2012-05-23 @ 17:53:11
URL: http://mahrikad.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag började gråta när jag läste det här. Att förlora sin egna mamma måste vara fruktansvärt :(

Har inte upplevt samma sak men ändå så fängslas jag så hårt av din historia, allt det här med din mamma och att din pappa var alkolist, det måste vara hemskt att leva med det varje dag som går och att tänka att de faktiskt är borta och att du aldrig mer får se de.



Sörjer med dig Julia ♥

Och kom ihåg: Be strong!

2012-05-23 @ 18:16:27
URL: http://majaafzelius.blogg.se/
Postat av: Anna

Din styrka är bortom vad jag kan förstå. herregud jag kan inte förstå att du kan vara så fruktansvärt stark. Min mamma dog för ett och ett halvt år sen, så jag vet hur det är att förlora sin mamma. Jag tror på dig hjärtat, du kommer klara det här. De bor i ditt hjärta <3

2012-05-23 @ 19:26:38
URL: http://tofindneverland.blogg.se/
Postat av: Helen

Vet hur det känns,min morfar dog i cancer och min mormor dog för tre år sedan tack vare en olycka(innan jag föddes) som gjorde så att hon fick åka i permobil (el rullstol) i 19 år. Min mamma mår ju inte alls bra vilket leder till att jag inte heller mår bra.Men jag har också lärt mig att vara stark när sånt händer.Tycker du är väldigt stark som klarar av en sån situation, och det vikitigaste är ju att fortsätta vara stark , leva vidare och tänka på framtiden och hoppas på bättre :)

Btw.. fin blogg :D

2012-05-23 @ 19:43:09
Postat av: Moa

Hej Juliah! <3 Ville bara berätta hur stark du är! helt sjukt!



Juste kan inte du komma till grönan på lördag? <3 svara görna i ett inlägg så jag vet! <3 Puss!

2012-05-23 @ 20:22:40
Postat av: Isabelle :]

Förstår precis... du är så otroligt STARK! ♥

2012-05-23 @ 20:51:20
URL: http://isaloll.blogg.se/
Postat av: Janina

''och det är just det också, jag var där, jag kunde gjort något''

Tänk inte så, tänk tvärtom! Du gjorde allt du kunde, hittills är cancer i princip obotligt. Så du kunde inte ha gjort mer.

Jag tror att din mamma var nöjd med precis allt du gjorde för henne, att du fanns där för henne ända in i slutet. Att du var med henne när det var som värst. Bara det är en upplevelse, eller snarare en livserfarenhet, att du faktiskt fanns där hela hela tiden! Det du gått igenom ska inget barn i hela världen få uppleva, men det är ingenting vi kan bestämma över.



Var nöjd med det du gjorde, och tänk att hon har det bra nu och att hon är otroligt tacksam för att du fanns till hands. Du har tagit dig såhär långt, och det gör fruktansvärt ont, det förstår jag! Du har gått igenom en hel livstid på några år, det gör dig speciell och extremt stark. Du klarar allt, stå på dig vännen, du är otrolig!♥

2012-05-23 @ 21:52:10
URL: http://janin-aa.blogspot.com
Postat av: Serena

Juliah, jag har inga ord om dina texter men jag får lust att bara krama om dig. Du är så jävla fin! och jag vet inte hur många hånet jag har kommenterat det här på din blogg, men din mamma, pappa och syster är såhäääääääääär stolta över dig. Be strong girl <3

2012-05-23 @ 22:59:12
Postat av: hida

jag såg din inlägg om att du hade förlorat tre personer, det är skit att uppleva detta, beklagar sorgen.. jag står nära min mamma 100%... och att förlora en sådan mäktig hjälte som en MAMMA är RIKTIGT hemskt... men som du skrev man kan ALDRIG glömma sin viktiga person i sitt liv! jag har annars förlorat en massa personer i mitt liv, men en gång så var jag på en begravning, min gudmormor dog... och hon älskade mig som sitt barnbarn.. när dem släppte carola låtar så började tårarna rinna som regn... jag hade inte fattat att hon låg framför mig i en stängd kista... :( så jag förstår din uppfattning av svaret! jag finns här om du vill prata:)

2012-05-24 @ 02:08:50
URL: http://fashionistabyhida.blogg.se/
Postat av: Erika Olsson ♥

Det är så hemskt. Men du är stark:/

2012-05-24 @ 20:44:38
URL: http://erikamikaela.blogg.se/
Postat av: Caroline

Oj vilken stark brud . Dig ska man inte leka med . Du verkar super söt tjej som jag vill se mer av ! Dock jag just börjat läsa din blogg ;) puss och många kramar till världens starkaste tjej

2012-05-25 @ 22:03:13
URL: http://carolinevaldmaa.blogg.se/
Postat av: alice

Klickade in på din blogg precis,och blev helt tagen av detta inlägg. Du är stark. Något som många måste jobba upp, bamsekramar till dig!! <3

2012-05-26 @ 09:52:17
URL: http://esteraliceviola.blogg.se/
Postat av: Amanda Halsvik

Hittade just din blogg. Fan vad du är en stark människa, fortsätt vara det fina du!!

2012-05-28 @ 13:43:47
URL: http://www.amandahalsvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0