Tankar.. och sånt

Ibland glömmer jag helt bort allt som hänt mig, ibland glömmer jag hur mycket jag gått igenom, ibland glömmer jag helt bort min "bakrund" och vem jag är. Jag kan åka hem från skolan och tänka " Ja nu är mamma hemma så kan jag prata med henne om allting " så kommer jag hem och öppnar dörren, jag har varit påväg att ropa flera gånger.. Men precis då kommer jag på det, min mamma dog för snart ett år sen, har jag glömt det? Ibland tänker jag att hon är på en resa bara, men jag blir lika besviken när jag kommer på att jag har fel.

Jag har så mycket i mig som behöver komma ut, känslorna bubblar över och det är då jag faller, det är dom dagarna jag bara gråter, dagarna jag ligger i sängen, dagarna då jag önskar att det var mig allting hände, dagarna då jag bara skriker och hatar allt, jag hatar att känna så. Men det är så mitt liv ser ut, jag kan inte vara stark hela tiden, eller jo, jag är stark när jag faller, så blir jag ännu starkare när jag tar mig upp igen... typ. Det är så mitt liv funkar, jag är på toppen ibland, och ibland på botten. Men jag måste bli bättre på att känna, jag känner aldrig efter, känner jag att det kommer trycker jag undan det på en gång, det är just det som får mig att må som sämst, jag vet om det. Och jag har bestämt mig för att bara låta alla känslor komma, för gör jag inte det kommer jag inte klara mig, det kommer bubbla över FÖR mycket. Men nu är jag bara rädd för smällarna jag får av det, det kommer göra ont som fan och jag vet egentligen inte hur det blir för jag har aldrig släppt känslorna till 110%.. Jag vet inte.



Kommentarer
Postat av: m

Finns <3 StAY STRONG!

2012-05-20 @ 14:06:29
Postat av: Thea

2012-05-20 @ 14:18:16
Postat av: Sanna

Stay strong Juliah. ♥

Du är stark, fortsätt att kämpa!

2012-05-20 @ 14:27:53
Postat av: Malin

Juliah, jag vet inte hur du känner dig eftersom jag inte varit med om samma sak. men bara när jag läser texterna om din familj så får jag tårar i ögonen. du är 14 år och du ska inte ens behöva gå igenom något sånt här, tycker jätte synd om dig! men du måste kämpa, vi alla vet att du orkar det. du är stark! den starkaste jag vet. och den starkaste dom andra vet. vi älskar dig juliah, stay strong <3

2012-05-20 @ 14:28:24
Postat av: Thea

Juliah kom ihåg hur otroligt stark du har varit det här och förra året! Tänk att om du klarade av att vara stark då, då klarar du av att vara lika stark nu :) Men det är okej att vara ledsen också! You can't make a rainbow without a little rain :D Glöm inte att vi bloggläsare stöttar dig vad som än händer och tänk på allt bra som du faktiskt har. Din pojkvän, kompisar, Roger o.s.v. Ha en riktigt trevlig söndag!

2012-05-20 @ 14:34:24
URL: http://theaslifee.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bor du hemma själlv, eller hur bor du?

2012-05-20 @ 14:39:32
URL: http://emelieelindros.blogg.se/
Postat av: Malin [14år och utan pappa]

Känner till den känslan...

2012-05-20 @ 14:40:01
URL: http://youknowmallin.blogg.se/
Postat av: Tilda

Du är för vuxen för din ålder tjejen. Du är för vuxen för att leka med barbie. men det kanske är just barbie dockan du saknar Juliah!

Du har genomgått en stor sak som förändrat hela ditt liv, men inte förstört!

Du kan klara de, om du är den viktigaste i ditt liv. I Love You <3

2012-05-20 @ 14:53:00
Postat av: HANNA

älskar när du skriver ut dina känslor, grymt ♥

2012-05-20 @ 14:56:14
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: beellla

Hej Juliah!

Jag vet precis hur du känner, förlorade min pappa i cancer 2007.

Jag var bara 8 år, och har aldrig riktigt kunna prata om vad som hände, hur jag känner osv.. Jag stänger i allting i en låda längst bak i huvudet och ignorar allt. Alla känslor, alla minnen. För när det kommer ut gråter jag i timmar. Och jag hatar att gråta.



Du är en sjuukt stor förebild för mig och du har fått mig att kämpa på även när jag varit längst ner.

Be strong girl!



kram <3

2012-05-20 @ 14:56:42
Postat av: Kajsa

Får man kopiera det ?

2012-05-20 @ 14:56:49
URL: http://strandkajsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du förlorat din oskuld med Pelle? Just say it out loud ;)

2012-05-20 @ 15:03:59
Postat av: Johanna

du är stark!

2012-05-20 @ 15:23:45
URL: http://joohhaannaass.blogg.se/
Postat av: r

u r a true fighter !

2012-05-20 @ 15:52:50
URL: http://iamriham.blogg.se/
Postat av: julia ;)

Juliah, vi älskar dig. Du är bäst, stay strong! <3

2012-05-20 @ 16:19:33
Postat av: Julia

Kämpa Juliah!! Stay strong girl!!

2012-05-20 @ 16:26:15
URL: http://mysjulia.myshowroom.se
Postat av: matilda♔ - En blogg om mitt liv

Hej, jätte fin blogg!



görs?

2012-05-20 @ 16:33:52
URL: http://matita.blogg.se/
Postat av: Molly

<3

2012-05-20 @ 16:45:26
Postat av: bella

Hej, du är en stor förebild för mig, du är en av det starkaste människorna jag vet <33333

Stay strong!!!!

2012-05-20 @ 17:24:30
Postat av: Fanny

Be strong!

2012-05-20 @ 18:14:54
URL: http://fannyjohnzon.blogg.se/
Postat av: emma

stay strong <3 det är synd att allt detta händer dig, du är inte den enda förstårs. men att sånt hära händer oskyldiga människor. detta har inte hänt mig så jag vet inte hur det känns men att du måste gå igenom detta och du är bara 14. själv blir jag rörd av att läsa allt detta. men fortsätt kämpa jag tror varken din mamma, pappa eller syster vill att du ska ge upp så kämpa och gör dem stolta :) skit i vad alla haters säger dem är bara avundsjuka. önskar dig all lycka och glädje <3

2012-05-20 @ 18:23:02
Postat av: Carolin

Jätte fin blogg! Dina texter är väldigt rörande...förstår hur du känner :)

2012-05-20 @ 18:55:43
URL: http://smilethroughit.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Får lika mycket tårar var gång när jag läser det du skriver om din bakrund och sånt, men tårarna faller alltid när det står "Jag har vart på väg att ropa på mamma men sen kommer jag på att hon är död!" Det tar så j*vla hårt på mig! Du är serriöst en av mina förebilder, jag menar hur roligt är det inte att läsa om en tjej med så många känslor både glada och ledsna! Du visar mycket mer om ditt liv, dina känslor osv. som ingen annan bloggare gör! Tycker att du ska ta åt dig all possetiv respons men det kan även vara bra att ta åt sig negativ respons ibland! Däremot skit i alla dumma kommentarer, dom som skriver allt dumt verkar trots allt inte ha något liv!? Ta däremot åt dig alla snälla kommentarer för det är du värd!

Kraam!



(Förlåt för så lång kommentar, ville bara skriva av mig lite.)

2012-05-20 @ 19:22:16
Postat av: Anonym

Så synd om dig:(

2012-05-20 @ 20:48:09
Postat av: Tjejen som är en av dina största fans

Juliah, du har misst mycket och du har klarat av allt detta. Älskar när du är så stark och vågar skriva dina känslor till bloggen, så stolt över dig. Det är inte många tjejer som vågar göra detta! Men alla dina läsaren och jag vet att du klarar av dethär och att du är född som stark. Man kan inte beskriva hur fin flicka du är! Tänk på den positiva sidan, du har en juvlig pojkvän, roger, vänner, en stor blogg och en juvlig personalitet. Du kommer att klara dig super långt! Jag lovar! Du kommer att ha en fin framtid, sådan som du har drömt över! Puss <3

2012-05-20 @ 21:40:19
Postat av: Nicole

Hej Juliah! Du är den starkaste personen, man ska inte behöva gå igenom det du har! Du är bara 14 bast. Tycker verkligen jätte synd om dig! Men du är stark, du kan klara det här. Jag vet att det är välldigt tufft, och jobbigt. Men ibland kan man vara ledsen! Klart man får gråta, Juliah! Jag vet att din mamma ville att du skulle vara stark! Din pappa&syster skulle inte vilja se dig gråta, dom vill se dig vara stark&kämpa, och fortsätta leva! Du har roger& din andra syster, pojkvän och vänner&bloggläsare som stödjer dig! Kunde du va stark förut kan du det nu, vi litar på dig! Stay

2012-05-20 @ 22:13:56
URL: http://nicoleoisabells.blogg.se/
Postat av: Nicole

Hej Juliah! Du är den starkaste personen, man ska inte behöva gå igenom det du har! Du är bara 14 bast. Tycker verkligen jätte synd om dig! Men du är stark, du kan klara det här. Jag vet att det är välldigt tufft, och jobbigt. Men ibland kan man vara ledsen! Klart man får gråta, Juliah! Jag vet att din mamma ville att du skulle vara stark! Din pappa&syster skulle inte vilja se dig gråta, dom vill se dig vara stark&kämpa, och fortsätta leva! Du har roger& din andra syster, pojkvän och vänner&bloggläsare som stödjer dig! Kunde du va stark förut kan du det nu, vi litar på dig! Stay strong girl! Vi älskar dig Julia Strand. Du är vår förebild. Vi älskar din blogg, fina du <3

Btw: Skit i alla Som tycker du är bortskämd, klagar&hackar på dig. Dom är bara avundsjuk på dig, lovar! Har du sett dig? Vacker shit. Dina föräldrar har skapat en ängel! Puss&Kram!

2012-05-20 @ 22:17:19
URL: http://nicoleoisabells.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Gud va jag beundrar dig! Du är sååå STARK!! Jag kommer att följa din blogg, för den berör mig verkligen!

Kraam Maria! <3

2012-05-20 @ 22:23:43
Postat av: Flickan med syndromet Klippel Trenaunay

Du går inte och pratar med en kurator eller psykolog?



Hos dem kan du prata ut om allt möjligt - både roliga och jobbiga saker. Och dom har tystnadsplikt så det man säger stannar mellan den och kuratorn/psykologen.



Jag själv gick hos en kurator förut och pratade ut. Ibland pratade vi om sånt som jag tyckte var tungt och jobbigt, och ibland så pratade vi om mina intressen och framtidsplaner m.m.. I början kände jag att "Nej jag kommer aldrig kunna sitta och prata med någon jag inte känner" men sen tog det några gånger och det känns jätte bra. Kram på dig!

2012-05-20 @ 22:28:23
URL: http://flickansaara.blogg.se/
Postat av: djdskj

förstår hur du känner. har varit med om något liknande när min syster dog i somras. kolla gärna min blogg!

puss

2012-05-20 @ 23:00:17
URL: http://misssomeone.devote.se
Postat av: Michaela

Stay strong <3

2012-05-21 @ 08:56:22
Postat av: Isabelle

Det är okej att inte alltid vara stark och det är som du själv skriver ibland, att man måste falla för att bli starkare. Du ska aldrig behöva känna att du behöver vara stark för någon annans skull, vi personer - som bryr oss om dig tar dig för den du är och känner till din bakgrund. Det är en styrka att vara så ung som dig, ha gått igenom allt detta och fortfarande se livet från den ljusa sidan.



Du är en fantastisk tjej Juliah, och det kommer alltid finnas folk som är negativa mot dig på grund av avundsjuka, men ta då allt det positiva - för jag lovar att sånt vinner över det negativa! Kör ditt race, gör sånt som får dig glad, glöm inte att ta hand om dig själv och se till att ta vara på all den kärlek du får av folk runt omkring dig!



Hoppas förresten på att få träffa dig snart igen :) Det är dags att vi förflyttar oss från inneserveringen på waynes till någon härlig park med onyttigheter och prat! Kram fina du! <3

2012-05-21 @ 15:06:23
URL: http://isabellc.blogg.se/
Postat av: Maja :)

Fortsätt kämpa. Ta hand om dig nu! ♥

2012-05-21 @ 16:29:56
URL: http://majaafzelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0