Sminket jag använder


Tänkte göra ett inlägg om vad jag använder för smink, och senare någon dag ska jag göra ett videoinlägg där jag visar hur jag sminkar mig, blir det bra ?! :D


 Kicks/HM/Åhlens/Lindex - 159 kr
Använder den här foundationen, och tycker verkligen att den är grym. Sitter kvar länge på hyn, och ser lika fräscht ut hela dagen ;)
Så har foundation i hela ansiktet, lägger ut det med en foundation borste.

 Kicks - 350 kr
Bästa pudret av alla som finns, håller sjukt länge, sitter på huden jätte bra och täcker hur bra som helst! Är kär i det ;) Men dock är det ganska dyrt, men verkligen värt det!
Använder det där över foundationen.

 H&M - 100 kr
Billig skit egentligen, men tycker det ser så sjukt snyggt ut, och för att vara så billig så sitter det kvar jätte länge! Rouge som glimmar lite i rosa/brunt, älskar det! Ser jätte fräscht ut ;)
Sätter ut det på kindbenen.

 Kicks - 69 kr ( tror jag )
Vit kajal vid ögonvrån, super snyggt tycker jag. Ögonen ser mycket större och finare ut, skulle aldrig klara mig utan vit kajal ;)
Brukar använda H&M's för den är faktist bäst av alla, men min är slut, så har den här ett tag, men den funkar absolut!

 Kicks/H&M/Lindex/ Åhlens - 139 kr
Bästa mascaran som finns av alla, ger mycket volym och gör att fransarna ser super snygga ut. Eller ja, det beror ju lite på hur man vill ha dom och sådär, men det går att göra allt med den där mascaran :D
Om ni vill ha en bra och billig mascara, är den där absolut bäst!

 Tidining
En concealer från en tiding jag fick för ett tag sen, är super dålig, men så är det med saker i tidningar! Men använder den här på läpparna i alla fall, tar lite och smetar ut med fingret, det funkar den bra till ;)

 Kicks - båda kostar ca. 129
Två läppglans, använder båda två. Tar bara på som vanligt läppglans på läpparna över concealern, blir en skitsnygg färg. ( Började använda det igår, haha ;) )

Yes det var då det här sminket jag använder, men i skolan har jag bara mascara, orka stå framför spegeln super länge innan skolan, nej precis ;)


Kommentarer
Postat av: Alma <3

FINT SMINK :D

2012-05-23 @ 21:24:52
URL: http://amloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0