Svar på tal.. Alkohol och fest?

Godmorgon världens bästa bloggläsare, sitter i mjukiskläder brevid Amanda och är så sjukt sliten, kvällen igår var helt galen och skitrolig, berättar sen. Ska snart ta en dusch och fräscha till mig lite och sen äta en god frukost  Vad har ni för er?!
Jag tänkte också köra en "SVAR PÅ TAL" i det här inlägget eftersom det är så många som undrar varför jag festar, om jag dricker och att jag är dålig förebild för att jag festar när jag bara är 14.

Och jag fattar verkligen inte vad ni menar med att jag är en dålig förebild för att jag festar? Det är normalt att festa och dricka lite då och då om man vill dricka. Jag skulle förstått vad ni menat om det var så att jag drack mig full hela tiden, höll på med allt och alla, men nu är det inte så, jag är inte sån. Jag går på hemmafester för att jag älskar att ha kul och träffa nytt folk + så är det jäkligt kul att festa, det måste ni hålla med om? Ja jag kommer hem rätt sent också, för att Roger litar på mig och för att jag hör av mig till honom, han skulle aldrig låta mig vara ute om jag "missbrukade" det, förstår ni? Jag har smakat alkohol, men jag tar hellre en redbull och kör på helt galet på det istället  För jag är 14 år och det är olagligt att dricka och jag vet det. Som jag alltid sagt så har jag kul utan alkohol. Och det är inte min grej att dricka, som jag sa, jag kommer hellre ihåg vad jag gjorde på natten och vaknar med ett leende och mår lika bra som jag gjorde dagen innan liksom. Jag vill ut, ha kul och se nya ställen liksom även fast jag bara är 14.

Så lägg bara ner att klaga, för jag har kontrollen och jag blir inte en dålig förebild för att jag festar då och då, utan alkohol dessutom? Nono, jag är bra det vet jag och jag tar mitt ansvar för bloggen ♥



PS - jag har precis skrivit att jag INTE dricker alkohol, så det kan ni sluta anklaga mig för nu?!


Kommentarer
Postat av: jenny

Samma här!.

fast jag är 12 fyller 13 snart. ;)

jag tycker inte det är ngt fel på det! :)

2012-03-24 @ 11:52:12
URL: http://zindan.blogg.se/
Postat av: amanda

haha? du är fjorton och super på helgerna haha jo helt normalt!

2012-03-24 @ 11:56:59
Postat av: Filippa

Jättefin blogg!

2012-03-24 @ 11:57:13
URL: http://jagfilippaa.blogg.se/
Postat av: Miyase

Jag lovar du svarar så bra tillbaka och du låter aldrig någon kränka eller trycka ner dig! Bra tjejen! :)

2012-03-24 @ 12:01:57
Postat av: hanna<3

du är den bästa förebilden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jag skrev ju en kommentar i förra inlägget om hur underbar osv du är o så skrev jag PS, dricker du? xDär d shotts osv men jag skrev det bara för att jag bryr mig!!<3 du är min förbild och det spelar ingen roll om du dricker och kan hantera det..men om du inte kunde hantera det skulle jag fan venne 'tänk på din pappa' jag skrive detta för att jag bryr mig så jävla mycket!!!!!!! jag älskar dig juliah såklart du ska festa!!!! självär jag 12 o festar (fast jag dricker nt) du kan hantera alkoholen och det är inte många som kan och ja redbull är så jävla mycket godare så liksom varför inte köra på det? MAN BLIR JU HELT GAALEN av d me xDDD

PUSS PUSS FÖREBILD DEN BÄSTA <3 <3<3<3<333333<333<3333

2012-03-24 @ 12:02:20
URL: http://randomigahanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

skulle du kunna svara på några frågor som jag undrat JÄTTE LÄNGE!



1. Vem är din bästa kompis i klassen?

2. Vem är din bästa kompis på skolan?

3. vem är din bästa kompis överhuvudtaget?

4. Någon du skulle vilja lära känna bättre i klassen?



Förlåt för ''kompisfrågorna'' men du bloggar aldrig och vilka dina närmsta kompisar är. Jag älskar dom i min klass, de är som min familj, men du bloggar aldrig om din klass, eller dina kompisar? :)

2012-03-24 @ 12:06:20
Postat av: Malin

kan inte du ha en tävling där den finaste idolbilden du fått, har chansen att bli din nya header för typ 2-3veckor? vinnaren kan väl röstas fram av dina läsare.

KRAM!

2012-03-24 @ 12:15:05
Postat av: maaja

man lever ju bara en gång! go crazy liksom.. klart man kan dricka om man vill :DDD

2012-03-24 @ 12:19:29
URL: http://mmaja.blogg.se/
Postat av: Sifora

Å så stark du e Julia skit i fom som klagar du e bäst som du e och för mig är du min bästa förebild <3



Men snälla Julia gör ett sista inlägg om sådant o mina frågor är

Vet Roger att du dricker då och då?

Röker du?



Snälla svara Julia skulle bli as tacksam du kan dock göra ett sista inlägg om detta dvs om rökning och om roger vet att du dricker ibland för dessa frågar sa du inte om i inlägget ovan! Eller så kan du svara på dessa frågor i ett mail.



Puss världen finaste, starkaste och underbaraste julia. Jag skulle fan skrika om jag träffade dig du är som M.J för mig! <3



Älskar dig och din blogg SÅÅÅÅHÄÄÄÄÄÄÄR mycket <3

2012-03-24 @ 12:21:55
URL: http://http//: www.lifebysifora.blogg.se
Postat av: Freja

Alkohol och fest är inte samma sak. Att festa, vara ute och ha galet kul när man är 14 är helt okej såklart!:D men att dricka alkohol juliah, skippa det;) har själv aldrig druckit alkohol och fyller snart 18 år men jag är ändå den galnaste och med mest energi på festerna;)

2012-03-24 @ 12:22:21
Postat av: Jessica

Det är inget fel så länge man har kontroll över sig själv o inte dricker för mycket, alla vill ha lite kul ibland :)

Ser upp till dig, att du vågar vara ärlig :)

2012-03-24 @ 12:25:26
URL: http://jessicasiwek.blogspot.com
Postat av: My

Jag bara undrar en sak och jag vill gärna att du svarar på denna frågan i ett videoinlägg , drack du igår asso alkohol ? <3

2012-03-24 @ 12:34:57
Postat av: Jasmine

Jo, det är normalt, men varför kommer du hem sent? Vilken tid brukar du komma hem egentligen?.. 12 Eller?..Tycker att "festa" varje helg för en 14-åring är för mycket, speciellt varje.. Det är bara min åsikt! Ni behöver inte ta illa upp!.

2012-03-24 @ 12:44:37
URL: http://jassesdays.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Alltså, "festa" VARJE helg för en 14-åring är förmycket! Det är vad jag tycker så ni behöver inte ta illa upp/dampa.. Speciellt att komma sent på kvällarna. MINA ÅSIKTER!

2012-03-24 @ 12:52:53
URL: http://jassesdays.blogg.se/
Postat av: Anonym

DET ÄR INTE NORMALT ATT DRICKA LITE DÅ OCH DÅ OCH VARA UTE HELA NÄTTERNA NÄR MAN ÄR FJORTON ÅR. Arton, okej, men FJORTON..? NJAAAAA. HAHAHAAHAHAH

2012-03-24 @ 13:04:37
Postat av: Julia ^^

Jag har bara en liten fråga:

När du dricker, varför dricker du?

För även om du säger att du hanterar det bra och så, vilket du säkert gör, så är det inte bra att dricka över huvudtaget! Förutom det där med alkoholen så ser jag ingen som hellst anledning varför du inte skulle festa varje helg om du nu vill det! Du är fjorton år tjejen, lev livet! :D

2012-03-24 @ 13:13:28
Postat av: Anonym

Du är fortfarande 14 år, tänk på det! du är FÖR liten för sånt!

2012-03-24 @ 13:36:54
Postat av: ELLa

Hej julia... bara så du vet är det inte olaglit att dricka!!! men det är oliagligt för barn/folk under 21 att köpa alkohol... ville bara meddela

2012-03-24 @ 14:01:56
Postat av: JULIA LINDMAN:

Vad händer med världen? Du är 14 och du dricker, normalt? Only min åsikt..

2012-03-24 @ 14:11:53
URL: http://julialindman.blogg.se/
Postat av: sandra

men allvarligt talat, låt henne göra som hon själv vill? ni bestämmer inte direkt över henne? alla börjar dricka någon gång, jag var själv tidig med det vad är det för fel på det?

jag tycker INTE hon är för liten för att dricka, hon verkar vara väldigt mogen för sin ålder, mer mogen än vad 18 åringar kan vara.

så sluta klaga och sköt ert egna liv..

2012-03-24 @ 14:35:58
URL: http://liiindblom.blogg.se/
Postat av: simone

Klart man kan ha roligt och festa utan att dricka! Dryga människor som inte förstår att det går att festa utan alkohol..

2012-03-24 @ 14:43:21
URL: http://gmz.blogg.se/
Postat av: Svarar på 2 komentarer

Du jasmine och den andra under henne asså jag är 13 år och är ute och festar? Asså det ÄR normalt att festa när man är 13-14 år?! Det är ju ni som inte är normala som tycker så?!

2012-03-24 @ 15:01:06
Postat av: Vega

gud vad alla dampar , om hon precis skrivit att hon inte dricker , anklaga inte henne mer ? och för er som inte visste finns det måånga 14 åringar som dricker . älskar bloggen juliah <33;))

2012-03-24 @ 15:25:10
URL: http://vegalaursen.devote.se
Postat av: Filippa

"You only live once, go crazy!"

Tycker de är sjukt taskigt och hacka på de, liksom något som inte är sant. När de säger de, menar dem att de aldrig, verkligen aldrig, kommer dricka? Huh.

2012-03-24 @ 15:42:31
URL: http://filippahelena.blogg.se/
Postat av: hanna<3

du amanda där uppe : hon gör vad hon ja, det är nornalt om man vill ha ett kul liv fullt av kompisar och fester...

JULIAH DU HAR BARA ETT LIV DRICK DIG INTE TILL EN ALKOHOLIST MEN VAD FAN FESTA LOSS!!!! du är 14 jag menar komigen klarr man måste ha kul ibland?! och vad är det för fel med att vara ute sent på helgerna jag menar jag kan vara ute till 1 på natten och är 12 liksom

alla ni som klagar på juliah's val osv kan väl bara skita i att försöka bestämma över juliah - bestäm över era egna liv istellet xD

förlåt om jag lackar lite lagom men jag blir så trött på att andra sitter och försöker bestämma över andras liv!

juliah 'go crazy baby'

PUSS! du är min förebild! <3 <3

2012-03-24 @ 16:24:20
URL: http://randomigahanna.blogg.se/
Postat av: Alina Nyström ▲ foto, stil & vardag

Hon säger ju att hon inte dricker? :/

2012-03-24 @ 16:28:54
URL: http://alinanystrom.blogg.se/
Postat av: Emilia

Du är fjorton år. Du skriver att du har druckit alkohol, fast under bilden skriver du att du inte dricker?! Plus att det inte är NORMALT att festa varje helg när man är 14 år, du är inte äldre än 14 så jag tipsar dej att leva som en 14åring också!!

2012-03-24 @ 17:47:24
Postat av: Sara

Alltså, läste folk ens vad du skrev undrar ju jag? Du skrev att du hellre är på fest utan att dricka alkohol... Gud! Visst det är tidigt att börja vid 14årsålder men det är ditt liv och du gör ju självklart som du vill!



Jag drack första gången när jag var 15/16, och efter det så började jag festa riktigt. Var utvarje helg. Man bestämmer ju själv när man känner sig "redo" så att säga. Inte för att man kan bli speciellt redo för alkohol men ah.

2012-03-24 @ 18:17:54
URL: http://ekebergsara.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-03-24 @ 18:18:18
Postat av: Anonym

Hon har ju just skrivit att hon INTE dricker e de för svårt att fatta?eller vad ärdet?:)go crazzyy girl!<3love ya<3och läs texten pånytt ni som angklaga henne för att dricka..;)älskar dej och din blogg juliah<3

2012-03-24 @ 18:20:42
Postat av: -caarroos-

om du nu har smakat?vad har du fått alkoholet ifrån?jag menar..äre nån som köpt ut?

2012-03-24 @ 18:46:49
URL: http://caarroos.blogg.se/
Postat av: Ella

Förlåt, men det är INTE normalt att dricka när man är 14... Vet Roger att du gör det lite då och då?

2012-03-24 @ 19:13:18
Postat av: Anonym

Juliah, det är ditt liv och nu ska inte ens bry dig om såna kommentarer helt seriöst. Ingen (förutom Roger) kan säga åt dig vad du ska göra och inte göra, så gå och ha kul och bry dig inte om vad folk tycker. Du vet ju själv att du inte gör det så då behöver du inte ens ta åt dig eller hur? Du är bara 14 och har ett långt liv framför dig, kör på bara och ha kul.

2012-03-24 @ 19:36:22
Postat av: Clara

Herregud, det är ju inte konstigt att en 14åring dricker. Vissa här som klagar lär ju ha LITE föör tråkigt på helgerna. LOL.

2012-03-24 @ 20:10:55
URL: http://byclara.devote.se
Postat av: Anna

Ellerhur, man kan väl ava ute och festa/ha kul och inte dricka?!

2012-03-24 @ 20:13:33
URL: http://aeap.blogg.se/
Postat av: Ellen

Innan när jag frågade om det var sprit, då menade jag inget illa, jag ville bara ditt bästa! Du är grym tjejen, keep up the good work!



Kram!

2012-03-24 @ 20:41:06
Postat av: Kvinnan 8)

Ni som har kommenterat nu, snälla!?!



I inlägget som ni nyss kommenterade stod det att hon INTE drack alkohol. SLUTA klaga på att hon gör det nu. Innan ni klagar så kan ni läsa också. Tack för mitt ord.

2012-03-24 @ 20:44:18
Postat av: Julia

Helt normalt är det :) tror ni andra också någon gång har smakat alkohol så tänk på vad ni skriver...

2012-03-24 @ 20:57:58
URL: http://mysjulia.myshowroom.se
Postat av: Wendy

Du äger ändå.. Puss!!

2012-03-24 @ 21:33:12
URL: http://wendysfoton.blogg.se/
Postat av: linn

Njut av livet och strunta i folk som anklagar dig för att dricka:)

2012-03-24 @ 22:10:53
Postat av: Alexx

Kan inte vi alla låta Juliah vara? Låt henne leva sitt liv utan massa klagomål. Hon och Roger fixar väl sina liv och villkor själva

2012-03-24 @ 22:33:13
URL: http://anniealexandra.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag fyller 18 år om en vecka och jag har fortfarande inte druckit alkohol och har inga planer på att göra det heller. Jag tycker alkohol bara förstör, man kan ha roligt utan alkohol.



Det är jättebra att du kan ha roligt utan alkohol och att du förespråkar det. Jag vill inte gnälla på dig, för du vet ju själv vad som är bäst för dig. Men jag hoppas att du tar det lugnt med drickandet, vänta i alla fall något år. Även om du är mogen, så är inte din kropp och hjärna fullt utvecklad ännu och alkohol kan tyvärr ge mycket skador. Jag håller på att läsa Ansvarsfull Alkoholhantering på gymnasiet och vi har just läst lite om hur kroppen och hjärnan reagerar.



Ta det lugnt med festandet, kom ihåg att du bara är 14 år. Var rädd om dig och ta hand om dig! :) Du är ju en bra tjej!



Kram!

2012-03-24 @ 23:06:39
Postat av: Frida

you go girl! Önskar att fler tänkte som dig i din ålder

2012-03-25 @ 03:51:46
Postat av: anonym

Asså man lever ba en gång och då Ska man la Faan leva livet?! Ni som komenterar omogna taskiga saker har nog inte läst inlägget ens?! Asså ALLA har väll iaf prövat att dricka ngn gång? Jag är 12 o fyller 13 i år och för ett tag sen så festade JAG varje helg o allt? Asså man får la dricka o börja festa när man själv är redo? Så tips t alla er taskiga människor: läs inlägget igen för att se att juliah INTE dricker.



Ps! Juliah love u och du e min förebild :*

2012-03-25 @ 10:11:32
Postat av: Paniz

Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om vad andra gör, om någon vill dricka så får de göra det. Men jag tycker själv att det är JÄTTEBRA att du inte dricker. Man kan ha superkul utan alkohol. Som sagt, vill man dricka så dricker man, not my problem, men det är ju bra att inte dricka också, för en själv och sin omgivning. Bry dig inte om de som skriver skit om dig Juliah, kör ditt eget race!

2012-03-25 @ 11:45:08
URL: http://panzzzi.blogg.se/
Postat av: H A N N A

oj, hoppas att du inte tog min kommentar så, jag tänkte mest på din hälsa! men då och då är ju hela okok!

puss på dig! du är fett stark!;*

2012-03-25 @ 17:11:00
URL: http://hannlunn.devote.se
Postat av: Tilda

Tycker du ska leva ditt liv som du vill ha de Juliah! Tycker du är en skit bra förebild som du är, och att dricka eller dricka gör mig ingenting sålänge det inte påverkar dig själv för mycket, då tycker jag du har helt rätt i att de är roligare att minnas vad man gjorde under kvällen istället för att liksom dricka sig full och sedan inte komma ihåg ett skit, du gör ett toppenbra jobb som förebild, så skit i onödiga kommentarer och lev ditt liv som dig själv , puss :)

2012-03-26 @ 15:36:50
Postat av: Loe

Du är modig du som vågar festa och ha kul! Jag själv får bara sitta hemma varje kväll och sköta skolan. Mamma satte in mig på en skola som bara har matte (DÄRFÖR ATT JAG SUGER PÅ MATTE) så att jag ska "träna på det". Mamma är typ sån "perfektionist" åhhh jag stör mig så!

2012-03-26 @ 16:54:15
Postat av: molly

Gud vad duktig du är som inte dricker! Drack inte heller när jag var 14, höll mig ganska länge!



Tänk på era hjärnor alla fina! Det är jätteviktigt. Den ska ni ha hela livet, den ska ta viktiga beslut åt er och börjar ni dricka innan ni är 18 kommer den delen av hjärnan som har hand om viktiga beslut rubbas. Håll er så länge ni kan!!!

2012-04-30 @ 19:19:20
URL: http://mollywood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0