Känslor..

Ibland så skulle jag bara vela släppa taget om allting. Jag orkar inte det är nu, allting bubblar över och jag är helt tom. Det är för mycket känslor just nu, och det stryper mig.. Jag är bara 14 år, det är inte meningen att jag ska ha det såhär, nånting är fel men jag vet inte vad. Jag har tappat glöden, vart tog JAG vägen? Jag känner saknad, sorg, hat, besvikelse + tusen andra känslor. Hur hanterar man sånhär? Jag kan inte, på riktigt nu alltså. Jag har aldrig mått såhär dåligt, jag har aldrig kännt den här känslan, jag har aldrig varit såhär lång ner. Ibland önskar jag att det var mig allting hände.. Helt ärligt, ångesten tar över mig just nu

Jag mår egentligen bra, tror jag. Men jag har varit stark för länge nu. En del av er säger att jag spelar en roll i bloggen, att jag inte alls är stark. Men nu skriver jag om mina känslor, så vart tog "rollen" vägen? Nej juste, den fanns aldrig. Samma Juliah även fast jag faller.
Det är inte så att jag spelar stark, det skulle jag inte klara av. Men det är så att jag är faktist stark, annars skulle jag aldrig skriva det som jag skriver. Att falla gör en starkare, men att falla såhär hårt? Nja.. Jag behöver andas lite, på riktigt. Jag behöver positiv energi. Men hur ska alla förstå? Ingen fattar känslan, bara dom som varit i samma situation. Jag orkar faktist inte.

Bloggen får mig seriöst att må bra, det är äkta. Här kan jag visa mig när jag är stark OCH svag, och ni förstår. Visst det funkar utanför bloggen också, men vart tog respekten vägen där? Mina vänner får mig också att må otroligt bra, även fast dom kanske inte vet hur jag mår. Samma med Roger och min syster - jag älskar er.

Men ibland faller jag, och nu har jag gjort det, det är tillfälligt, jag känner det. Som jag sa så behöver jag andas lite, gråta.. För just nu trycker det för hårt.

Jag älskar er, stay strong ♥


Kommentarer
Postat av: seejla.devote.se

hej juliah jo ja har en dröm och det är att bli en känd bloggare och få fler läsare du är lixom en känd bloggare och undrar om du kunde hjälpa mig med att få fler läsare ja vet att det finns fler som kanske skriver kommentarer men ja läser din blogg dagligen ungefär 10 gånger per dag skulle bli sjukt tacksam om du skrev om min blogg på din blogg typ som ett länkbyte<3 skulle bli jätteglad juliah kram på dig och ha en skit bra dag kram seejla.devote.se

2012-04-03 @ 13:07:47
URL: http://seejla.devote.se
Postat av: Melody :)

Fin blogg!

läs gärna min blogg!! <33

2012-04-03 @ 13:09:18
URL: http://melodynejads.blogg.se/
Postat av: Wilma

Du får mig seröst att gråta.

Du gör helt klart rätt.

Ibland måste man gråta ut,

få ut alla känslor och bara tänka på sig själv!

Gör det så lovar jag att du kommer tillbaka

som en 100 ggr starkare Juliah än vad du någonsin varit!

Kramar till dig! < 3

2012-04-03 @ 13:30:35
Postat av: Anonym

Kämpa på Juliah, du vet vilken stark människa du är och du klarar av detta! Du är underbar!

2012-04-03 @ 13:36:02
Postat av: cecilia

Hej juliah!



Först vill jag bara säga att du är en sjukt stark tjej. Jag beundrar dig väldigt mycket för all din styrka och ork.



Jag har själv en cancer sjuk pappa som kämpat med den här sjukdomen i flera år. Väldigt fram och tillbaka har det varit, operationer, cellgifter osv. Nu har han äntligen fått komma hem men det är långt ifrån bra men jag vill tacka dig för din öppenhet här för du ger mig så mycket hopp för framtiden. Att du orkar och ser ljust på framtiden säger mycket, det är stort av dig.



Återigen tack! Kramar från cissi

2012-04-03 @ 13:52:06
URL: http://ceciliualouise.blogg.se/
Postat av: Dennis Alexis

Skickar över en kram.

2012-04-03 @ 13:52:45
URL: http://dennisalexis.com
Postat av: Julia

Stay strong <3

2012-04-03 @ 13:57:54
URL: http://lulaistheshit.blogg.se/
Postat av: lalalalalall

Jag vet hur det känns all den där ångesten och saknaden eftersom jag också förlorat ett syskon. Jag har varit ledsen och har tänkt att någon dag kommer jag glömma det och gå vidare...men efter en sån sak kan man inte det och det förstod jag efter. Det är svårt jag vet hur de känns och känner mig så ensam eftersom det finns ingen som jag vet har som jag osv. Jag skriver inte detta för att du ska tycka synd om mig eller något jag vill bara förklara att jag finns. Att jag gått igenom något liknande. Visa dagar är skit och andra dagar är lite bättre men det finns alltid en sorg och en besvikelse som alltid kommer finnas där oavsätt vilken dag det är. Be strong livet kommer aldrig vara perfekt <3

2012-04-03 @ 14:04:13
Postat av: Johanna

Men gumman då, förstår att det är jobbigt.

Men kämpa på nu Juliah!

Kram

2012-04-03 @ 14:06:40
Postat av: Julia :)

Hej söta fina Juliah! Jag förstår hur det känns! Jag lider med dig! Jag vill att du ska veta att jag FINNS HÄR FÖR DIG! I sommras förlorade jag min gammelfarmor och jag saknar henne något enormt men jag vet att hon ser mig nu och varje dag! Jag tror att du är den enda som förstod vad jag precis skrev, att du också känner att de ser dig just nu och alltid! Jag trodde aldrig på liv efter döden först min gammelfarmor dog.. Men nu tror jag på något som man bara kan tro på när någon har lämnat en! Jag älskar din blogg Juliah och jag tycker att du är otroligt stark!



Om du behöver prata med någon som du inte känner och vill skriva av dig lite så kan du maila till mig! Jag tror att det ibland kan kännas bra att prata med någon som man inte känner och har varit i nästan samma situation (stavning?)



JAG FINNS FÖR DIG JULIAH! JAG KÄMPAR MED DIG! OCH JAG VET ATT VI KOMMER ORKA! DET LOVAR JAG!



Ha det bäst sötnos och som sagt maila mig gärna ---> [email protected]



PUUUSSS

2012-04-03 @ 14:12:26
Postat av: Anonym

hur får du pengar genom att blogga vilken pogram eller va de nu e andväder du :/<3

2012-04-03 @ 14:14:14
Postat av: Simona

Juliah, du är den starkaste personen jag vet ♥

Det såklart att man inte ALLTID kan vara stark, det funkar inte! Jag skulle aldrig klara av det du håller på med, KRAM ♥ :*

2012-04-03 @ 14:14:55
URL: http://simonis.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej Juliah! Jag känner såå igen mig i det du skriver. Jag har inte förlorat familjemedlemmar men jag har andra traumatiska minnen som jag inte skulle ha modet att skriva om öppet i en blogg. Du är stark som vågar öppna dig :)När minnen ploppar upp och den där känslan av orättvisa dyker upp så är det inte kul. Då får man luta sig mot härliga vänner och anhöriga tills man mår bättre. Livet handlar inte om att försöka stilla vågor det handlar om att lära sig surfa på vågorna. Puss

2012-04-03 @ 14:24:05
URL: http://blandkobbaroskar.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är så sjukt stark vännen, allting kommer bli bra! Det är okej att falla, du har fina vänner och roger och din syster vid din sida. Det är okej att känna såhär, du kommer snart upp på fötterna igen!

Kärlek till dig!

2012-04-03 @ 14:34:27
Postat av: Frida<333

Det låter hemskt! Fattar inte hur du kan.. ): Du ÄR stark! Som tusan, men för att fortsätta vara stark måste man också vara svag ibland, som du säger!

Ha det bäst, puss ♥

2012-04-03 @ 14:40:17
Postat av: Frida

Juliah, du är helt otroligt att en 14år tjej som du kan klara allt du gått igenom. Själv skulle jag inte orka. Skulle lägga mej ner och aldrig ställa mej upp igen. Men du är så otrolig stark, och du vet att du klarar ALLA hinner som kommer i din väg. Du är helt fantastiskt Juliah. Du klarar de här. Och vi är här för att hjälpa dej. Detta jag skrev nu kom helt och hållet från mitt hjärta. Juliah, du är bäst.

2012-04-03 @ 14:47:16
Postat av: Wilma

Jag har tittat igenom din blogg lite och jag blir nästan tårögd när jag läser. Jag förstår hur det känns att mista en famlije medlem för det har jag nyss också gjort. Hoppas det går bra med dig :) <3

2012-04-03 @ 15:29:26
Postat av: Medon

Att falla innebär att vara stark, gråta också. Du e för stark för att vara så ung. Många uppskattar dig, även jag. Det är så jävla sorligt att det här har hänt dig, INGEN skulle vilja ha det så. Jag har vart borta på semester utan min mamma under två veckor ( inte så långt ) , men ändå skit stor saknad. Men att tappa sina föräldrar och att dom inte ens är på jorden är riktigt hårt. Du e inte svag nånstans, man måste gråta ut och falla ner annars är det inte nåt som kallas stark. Jag tänker på dig, och uppskattar dig otroligt mycket, det är inte lätt. Men kämpa på, det kommer alltid finnas vägar som fallit, men du måste bygga upp och gå över det. Vem har sagt att det är lätt? Det finns alltid dagar man behöver gråta ut. Vara bland annat 'svag'. Det är inget fel, och just nu är det din dag. Jag har haft mina dagar där jag bara har velat vila ut, gråta ut, samla tankarna osv. Allt tar sin tid, man måste falla Juliah det är inget fel. Vila ut, gråt ut och samla tankarna. Gör något kul som du gillar och försök glömma sorgen. Din familj är med dig hela tiden, bara att di inte kan sen dom. Dom är med dig överallt! Bara i en annan värld. Vi finns för dig, och tänker på dig. Du har vårt stöd i dina händer.

2012-04-03 @ 15:47:58
URL: http://Låst blogg
Postat av: Elin

Juliah, du är så otroligt stark.

Du har gått igenom så sjukt mycket och ändå klarar du av det.

Du faller, men du tar dig alltid upp igen.

Och du har självförtroendet - du vet om att du är bra och du vet om att du är stark. Det är okej att gråta och känna saknan.

Jag har inte varit med om det som du har, inte på samma sätt, jag har varit med om det med nära släktingar, men jag förstår dig precis.

Du behöver allt stöd du kan få, och det finns så många som verkligen vill ge dig det stödet!

Du har vänner och din syster och Roger och bloggläsare och en massa andra som verkligen älskar dig och allt det du gör!

Du är fantastisk, och det menar jag verkligen.

You are amazing, just the way you are - glöm aldrig det!♥



~ Stay strong ~ ♥ - Precis lika stark som alltid!

2012-04-03 @ 16:50:05
Postat av: Maria

Bra Juliah, bra att du är så stark. Och att du faller är ju också lite bra, som om man lär sig av sina misstag, om du gjort nåt fel så gör du det inte igen ju. Det är samma sak som att falla, nu vet du hur det känns i den här situationen, du vet hur mycket tid och energi du behöver till nästa gång du faller.

Kämpa på Juliah, du är stark, underbar, DU ÄR BÄST!

Älskar dig Juliah, min förebild!<3

2012-04-03 @ 17:09:52
URL: http://mariamatiros.blogg.se/
Postat av: Tilda

Att dö är inte att försvinna. Att dö är att få uppleva det man aldrig förut upplevt.

Att gråta är inte att vara töntig. Att gråta är att rensa ut allt och se på det nya.

Att falla gör inte alltid ont. Att falla är bra för att veta vart man förut stod.

Att leva livet fast att man har haft det svårt är kanske inte alltid lätt. Men att leva livet fast att man har haft det svårt är alltid ett mål i livet. Som att vinna på lotto.

Du lever Juliah. Du är en människa som vi alla andra som läser din blogg, det är klart att även du får gråta. Vara ledsen och det. & när din blogg nu börjat bli så känd kommer du få lite skit i kommentarerna, men du vet ju att dem som inte skriver skit, skriver något bra. Och det är det du ska läsa, det är det du ska kolla på och det är det du ska ta till dig.

Vi älskar dig Juliah! För den du är och för det du gått igenom. Jag älskar dig. Glöm ej de.

2012-04-03 @ 17:13:00
Postat av: Rebecca

Hej gumman! Jag VET hur det känns. Jag förlorade min mamma i cancer vid 10. Jag vet hur ångesten känns, jag vet hur hårt det känns. Gumman - var inte rädd - du kommer läka ihop. Kura ihop dig i sängen m en kopp te o BARA VILA. Det e JÄTTE VIKTIGT i din sits. Återhämta dig. Var ärlig m hur du mår när du pratar m andra. Det e inte pinsamt att säga att man mår dåligt - man får viktig uppmärksamhet o hjälp, folk kommer m tips som dom inte har chans m att komma m om man ljuger om att man mår bra hela tiden. Meningen m livet e att man ska må bra på riktigt - O DET GÖR MAN OM MAN LEVER/UTTRYCKER DET MAN ÄR. Samt återhämta sig o ta det lugnt e oxå viktigt när det gäller att må riktigt bra. Juliah - hoppas jag har hjälpt dig en bit idag. Jag tycker så mkt om dig. Ta hand om ditt fina jag som e så klokt, smart o snällt o vettigt. Puss å kram! Besök gärna min blogg utandig.blogg.se

2012-04-03 @ 17:13:54
URL: http://utandig.blogg.se/
Postat av: Millie - Vintro

Kramar från mig ♥♥♥♥

2012-04-03 @ 17:17:08
URL: http://vintro.webblogg.se/
Postat av: Elin

Det är helt ok att falla, precis som du skriver. Jag ska inte säga att jag förstår dina känslor, men jag förstår så pass mycket så att jag förstår att det tyr jättehårt på dig. Men både din mamma, pappa och syster vill att du ska leva och må bra. Du måste KÄMPA! För jag vet att du klarar det, det tar bara olika lång tid att resa sig upp efter ett fall. Det måste också få ta olika lång tid, det hade varit konstigt annars. Låt det ta tid, du bli starkare då. Det är bättre än att spela stark i flera år och falla så hart att du inte kan resta dig. Kämpa och låt det ta tid!



Kram!

2012-04-03 @ 17:21:17
URL: http://elinzzz.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du är stark juliah, du klarar det här! <33

2012-04-03 @ 17:41:50
Postat av: Elin

Att gråta visar inte att man är svag, det visar att man har varit stark länge.

Jag själv kan ju verkligen inte förstå hur det känns för dig. Man måste ju vara med om det för att förstå. Man måste vara Juliah Strand för att förstå precis hur du känner.

Du verkar vara en riktigt grym person Juliah!

Du är en av mina förebilder, helt klart.

Du vet vart du har ditt stöd Juliah!

Jag och många andra tänker på dig.

Tusen kramar till dig fina du!

2012-04-03 @ 17:53:41
URL: http://elinohlsson.devote.se
Postat av: Clara - Livet med en svårfattad pappa

Stay strong <3

2012-04-03 @ 17:55:44
URL: http://claraborthwick.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Att vara stark betyder inte att man aldrig bryter ihop och gråter, det betyder att man är modig nog att våga resa sig igen och fortsätta.



Du ÄR stark, Juliah. Otroligt stark. Den starkaste 14-åringen jag känner till. Du kommer att vara ledsen, du kommer vara arg, du kommer gråta. Men det är helt okej. Alla har dåliga dagar då vi bara vill försvinna och gråta tills tårarna tar slut. Du kommer alltid att kunna resa dig igen och fortsätta, det vet du och det vet alla vi andra som tror på dig.



Vad som än händer kommer alla som älskar dig för den du är stå vid din sida och stötta dig på vägen.



"Everything will be okay in the end. And if it's not okay, it's not the end."



Jag ÄLSKAR dig Juliah, och jag kommer aldrig sluta tro på dig.

2012-04-03 @ 18:05:06
Postat av: Carro

Du är bäst Juliah, du är starkt och att vara stark ÄR att falla och få gråta. Det vet du. Fortsätt Juliah, fortsätt kämpa!

2012-04-03 @ 18:40:08
URL: http://photographsbycarro.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Det känns så konstigt, min pappa dog när jag var 10, förutom att det är fruktansvärt jobbigt att han är borta, så är det inte bara det som gör ont. Allting med släkt, hus, ägodelar har varigt riktigt tufft. Nu är jag 19 år, ska fylla 20 i september, 10 år har gått och det är fortfarande jobbigt, men det blir bättre! Mina känslor blev riktigt tunga när jag var runt 15-16 jag tror att du också kommer uppleva det, men ge för guds skull inte upp! För tro mig det kommer kännas som att du vill det många gånger. Det är bara att blunda tills det har gått över. När du kommer kunna skratta åt dem roliga stunderna ni har haft istället för att gråta om dem, då är du på rätt väg! Du har iallafall sån tur som har en sån fin blogg med många förstående läsare, många har nog gått igenom liknande saker, så det kommer nog gå jätte bra för dig! Men glöm inte att ta dig tid att bearbeta! Om du skulle behöva tips el råd eller kanske prata om någonting du sagt eller gjort som du tänker extra mycket på är det bara att maila! Lovar att vi alla känner likadant som varigt med om detta! Kram <3

2012-04-04 @ 02:58:26
Postat av: Kajsa igen

Måste föresten säga att jag känner igen mig riktigt mycket i ditt sett att leva just nu, med din shopping + berochdalbanor, det var så för mig i den åldern också, jag shoppade för att ha annat att tänka på och att vara glad över , ingenting kändes lika tillfedställande som nya kläder, skor väskor! Jag tror också att när du väl blir ledsen, så känner du den där riktigt tunga grova sorgen som kan komma fram iband. Och det är nog för att du förtränger dina känslor, inte med flit dock, utan dem bara försvinner och plötsligt kan dem komma tillbaka från ingenstanns och ta ner dig till jorden igen. Min personliga teori är att hjärnan säkert tycker att dem känslorna är så tunga så den försöker stöta bort saker som gör så att man blir ledsen.. Försök tänk på känslorna nu, för annars kommer ALLTING komma på en gång sen. Tro mig. Sjukt jobbigt.

2012-04-04 @ 03:08:18
Postat av: Beundrare

Du är sjukt stark och att vara stark betyder att man orkar resa sig efter ett fall för alla faller ofta. De svaga ligger kvar klagandes och självömkar sig. Elaka kommentarer och rykten och sånt kommer från avundsjuka och rädsla, du är med andra ord populär. Dessutom måste man vila ibland om man är stark hela tiden. Du är en helt otrolig tjej, varm, stark, vacker, helt underbar helt enkelt. Låt ingen trycka ner dig. Låt ingen stjäla din energi. Var dig själv och du kommer alltid vara älskad.

2012-04-04 @ 05:55:51
Postat av: När livet får en andra chans - Kampen efter cancern

Kom ihåg att man inte är svag bara för att visar sina känslor eller vågar känna, det är också en styrka i sig, att våga släppa taget och släppa fram gråten ibland, man behöver det. Att trycka undan känslor kan göra saker och ting ännu värre. Så ha det i baktanken, att visa hur man känner och upplever saker är också att vara stark :)

2012-04-05 @ 09:34:29
URL: http://bissy.blogg.se/
Postat av: Maja

du är så stark och har mycket självförtroende och snygga kläder.

2012-04-06 @ 22:55:41
URL: http://gladatjejorna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet inte hur du känner dig men jag kan förstå hur du känner dig!<333 Va stark som du är!!<33333333333 Man kan inte förstå allt men du har helt klart såå jävla rätt kramar!!<3333333333333333

2012-04-22 @ 17:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0