Livet..

Att vara stark är inte att alltid le och skratta, det är att känna smärtan och veta när man behöver ta det lugnt också. Jag är dålig på det, dålig på att känna efter hur jag egentligen mår, jag döljer allting med allt det roliga jag gör, alla mina dagar är fulla av planer. Det är bra att göra mycket saker, men när det blir för mycket så man inte ens hinner tänka så är det inte bra.

Jag är bra på att dölja allting för mig själv, riktigt bra på att bara ha roliga saker att göra och tiden räcker inte till mig själv. Och med det menar jag inte att jag spelar att jag mår bra, det är bara att jag märker inte själv hur ledsen jag är ibland för jag har så mycket att göra, det är precis det som är felet.. Det är klart att jag är ledsen, jag har ett stort hål i mig som växer och blir mörkare, hur hanterar man det? HUR gör man för att få bort det? Det har jag ingenaning om, jag är för ung för sånt här. Men jag har varit med om det här, för det är meningen att jag ska klara mig. Men jag har en otroligt lång väg framför mig, kämpa är det ända jag har i huvudet just nu. Jag är stark, otroligt stark, men jag är väldigt svag också, jag har blivit vuxen för snabbt - jag glömmer ofta att jag är bara 14 år egentligen..

Jag är stark, oslagbar faktist. Men det är viktigt att jag känner efter hur jag mår, på riktigt alltså. Jag är viktig, jag är nummer 1 i mitt liv, nu kan jag köra när jag vet till 1000000% hur jag ska göra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

äckel, du är inte oslagbar. ska jag slå dig, så förstår du? :*

2012-03-30 @ 15:11:48
Postat av: Ida

Du kommer klara det!! Det är jag säker på :)

Så stark som du är, Stay strong!



Kram <3

2012-03-30 @ 15:14:02
URL: http://idaolssonbast.blogg.se/
Postat av: Lovisa

gud vad fin blogg du har:)

vad gör du då?

önskar dig en toppen start på helgen:)

2012-03-30 @ 15:18:55
URL: http://lovisalundgrens.blogg.se/
Postat av: Det kan man fråga sig ^^

Heej sjukt fin blogg!!! Men har en fråga, vem är Roger???:) tacksam för svar!!:)

2012-03-30 @ 15:21:07
Postat av: Ally

Du är otroligt stark. Kan jag få lite råd? Jag har precis förlorat min syster i livmodershalscancer. Har du något råd för att orka leva? Ta gärna upp detta i ett inlägg. Puss och kram / ALly

2012-03-30 @ 15:26:43
URL: http://allyhenson.blogg.se/
Postat av: Sara

Har läst lite i din blogg och får lov att säga att du är väldigt stark för att klara dej på "egen" hand. Ta hand om dej!

2012-03-30 @ 16:04:48
URL: http://brooked.blogg.se/
Postat av: Tilda

Åh du får mig att bli så mycket gladare älsk! :D

loveu

2012-03-30 @ 16:09:59
Postat av: madickenmarsh'

sjukt bra skrivet!

2012-03-30 @ 16:13:03
URL: http://madickenmarsh.blogg.se/
Postat av: Du

Kan klara det kämpa på Juliah

2012-03-30 @ 16:34:43
Postat av: hanna

hej jag verkligem beklagar om din mamma pappas och din syrars död hur dog dom igenkligen?

2012-03-30 @ 19:19:06
Postat av: Josefine

Du är stark som klarar det här.. Jag förlorade min kusin i epilepsi för snart 2 år sen.. Jag kunde inte äta på nästan en månad, låg bara och sov, och hoppades att det var en mardröm som jag skulle vakna upp från.. Det tog några månader tills jag hade bearbetat sorgen, och då kom nästa, morfar, och efter det en nära vän.. Jag kan oftast inte prata om det utan att storböla, samma när jag ser ett kort på dom eller råkar tänka på dom.. Måste bara säga en gång till, att du är så sjukt stark som klarar av det här! Även fast jag inte känner dej så har du mitt fulla stöd! Ha det bra!

2012-03-30 @ 19:39:36
URL: http://josefinetoyra.blogg.se/
Postat av: Maria

Du klarar det tjejen!<3

Du är otroligt stark, ibland kanske du bör ha tid för dig själv för att orka tänka och bara få göra det du känner för och släppa ut dina känslor?<3

Har du någon gång funderat på att gå till en psykolog som kan hjälpa dig att hantera dina känslor, det kanske får dig att må bättre?<3

Du är stark Juliah, jag hoppas dig all lycka<3

2012-03-30 @ 19:45:48
Postat av: Anonym

MAN ÄR TRÖTT PÅ DINA FULA TEXTER!!!!!!

2012-03-30 @ 21:07:17
Postat av: Anna

Åh, jag har nog ALDRIG sett en så stark 14-åring som dig! Helt sjukt hur stark du är! Fortsätt kämpa och låt ingen annan trycka ner dig för du är både söt och snäll och kommer komma riktigt långt med det. Du är verkligen en insperation för massor med tjejer!

Fortsätt kämpa för du kommer att klara av det!

Puss och kram!



Anna

2012-03-30 @ 21:21:52
URL: http://nannaa.devote.se
Postat av: momtree

Jag har läst lite i din blogg och vill bara ge dig en stor och varm kram! Du känner inte mig, men jag känner för dig! Att förlora sina närmaste i förtid är något ingen ska behöva uppleva. Du har en härlig personlighet. Jag beundrar din kämparglöd! Se framåt i livet och välj den bra vägen som du pratar om. Jag stöttar dig på avstånd och från nu finns du i mina tankar. Jag tror på dig! Sköt om dig Juliah! Kram!

2012-03-30 @ 21:23:41
Postat av: izza coool

du kmr klara det sötis! <3.

puss

2012-03-30 @ 23:52:52
URL: http://izzabellan.blogg.se/
Postat av: Linn

Aww va fin blogg '!!!!! <33. 🌺🐬🌹🍁🍃🍂🌻🌴🌵🌾🐚

2012-03-31 @ 09:16:27
URL: http://linnzann.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej! Jag vill verkligen börja med att skriva att du är en otroligt stark människa! Tar dagen som den kommer och så vidare. Om dom i min familj dog, speciellt alla, skulle jag inte vetat var jag skulle tagit vägen. Jag skulle inte klara mig helt enkelt. Min familj är det bästa som finns. Och att ens tänka tanken att du inte har din mamma, pappa och syster gör mig helt förtvivlad. När jag kollar på olika bilder och olika texter just från den här kategorin kan mina tårar börja rinna. Sköt om dig och ta vara på DITT liv. Kram ♥

2012-03-31 @ 15:54:09
URL: http://ccarrobrunzell.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vilken sjuk jävel som skrev det första inlägget - äckel snacket menar jag. Ta inte åt dig - personen mår dåligt. Men du e så smart så det har du ju redan fattat =). Tycker din blogg e as-skön, mår så bra när jag går in på den för att du skriver om viktiga saker. Jag förlorade min mamma i cancer när jag var 10. Skriver om svåra saker o levnadstips - gå in o kolla - skulle vara jätte kul m en kommentar fr dig - utandig.blogg.se! Puss

Om jag ska vara ärlig så skulle jag gärna bli kompis m dig! Stå på dig alltid - gör det som känns bäst för dig i alla lägen! Tycker om dig som fan!

2012-04-01 @ 15:05:14
URL: http://utandig.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag förlorade min pappa efter studenten. Det var två år sedan nu. Jag tänker på honom fortfarande, varje dag. Känner igen mig mycket i det du skriver, att jag håller mig sysselsatt och inte känner efter någonting. Nu vill jag inte skrämma dig, men jag har drabbats av utmattning/utbrändhet med jobbiga fysiska symtom som migrän m.m. och jag vet exakt vad det beror på. skjuta undan att känna efter, och ha egentid är skadligt om det pågår länge + att man är stressad. Sköt om dig och ta tid för dig själv, det är så otroligt viktigt. Styrkekramar till dig du lilla stora människa.

2012-04-01 @ 16:22:53
Postat av: L o v a

Allt jag vill göra är att ge dig en STOR kram och säga fortsätt kämpa! Det är ingen nära för mig som har gått bort men min storasyster har Anorexia. Och lite som du beskriver så proppar jag mina veckor med allt jag kan komma på, men när jag väl stannar av och vilar, oftast när jag ska sova så kommer alla jobbiga tankar och känslor, tips på att hantera det? Jag vill jättegärna ha lite tips på att hantera känslor, och ingen av mina kompisar förstår..

K R A M

2012-04-01 @ 21:34:24
URL: http://lovae.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vill bara önska dig ett stort lycka till med allt du tar dig för i livet och en varm kram vill jag skicka! Du verkar ha rätt inställning till livet, och vilken kämparglöd! Ha det bra!

2012-04-01 @ 22:06:44
URL: http://sarag.blogg.se/
Postat av: Misaslife

Hej vi är tre tjejer som driver en blogg som heter Misaslife skulle vara jätte kul om du gick in och läste :)

2012-04-02 @ 11:15:05
URL: http://misaslife.blogg.se/
Postat av: Elin♥

Va stark och kämpa på, vet hur svårt det är att förlora nära ♥



Fiiiin fiin blogg och läser den varje dag ♥

2012-04-02 @ 15:35:49
URL: http://fyrfotarvannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0